Jappilappsåäreserru


Trots alldeles för mycket pauser idag så har jag fått gjort det jag skulle idag!! Känns skööönt.
Runt lunch åkte jag till vinden med Pontus, hittade ingenting, var bara tråkig skit. Tanterna på Tuve hade nog älskat allt, det var deras typ av grejer. Sen in på Willys en snabbis, energidryck är obligatoriskt när hemtenta skrivs, jappjapp. Efter det åkte vi till min familj, skulle hämta cykeln och passade på att tjöta lite med Anders och Anton som var hemma. Ungefär då kände vi oss hungriga, köpte mat och åkte ner till mjörn och åt i bilen. Gaaalna människor som gick på isen. De hade nog missat allt i tidningarna om att mjörn är väldigt osäker nu. Någon verkar ha glömt en bil+släp på isen också, det var ganska mycket vatten ovanför isen så man kan ju hoppas att de hämtade bilen innan den gick genom isen ;)

Så efter 2 timmars flängande blev det några timmars plugg. Sen föreslog Maria att vi skulle ses på en cigg. Tänkte att det skulle ta en halvtimma typ men slutade med att vi lagade mat hos Pontus. Han hjälpte mig pumpa däcken på cykeln och då insåg vi att vi var hungriga igen..

Det är svårt att isolera sig med tentan i denna stan.. Men det har gått innan så det går igen, trots att vi har fått en djävulskt jobbig tenta och jag har aldrig känt mig såhär stressad och ordentlig på samma gång med en hemtenta. Det är sista hemtentan och viktigt att bli godkänd, annars blir inte omtentan förrän i höst och då blir det ju himla segt. Undra om man får vara med på examensdagen om man inte blir godkänd? Det borde man ju få, vi har ju en annan tenta 2 dagar innan examen och det innebär ju att alla kommer ta examen utan att veta resultatet på tentan eftersom man får veta det 3 veckor efter inlämning. Roligt system.. Vi tar alltså examen med risk för att vi inte faktiskt är socionom förrän till hösten.. haha.

Dags att krypa ner i min underbara säng och förhoppningsvis få bra sömn så jag orkar plugga hela dagen imon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0