Dag 07 – Min bästa vän

 

Va svårt, kan man bara välja en? Då väljer jag min mamma. Den personen jag älskar mest på denna planet och det är väl på grund av det som hon är den som min irritation och frustration alltid går ut över. Våran relation va därför inte alls bra för några år sedan, men nu har vi nog båda lärt oss hur vi fungerar. Är vi lättirriterade så pratar vi inte med varandra eftersom det inte är varandra vi är arga på egentligen.

 

Mamma är den personen jag oftast ringer om jag är arg, glad, ledsen eller bara rastlös. Hon vet allt om mig och lyssnar och bryr sig oändligt mycket. När det varit svårt och jobbigt har hon alltid funnits där. När det tog slut med Johan höll hon om mig när jag grät och grät, hon skrev ett brev till mig som handlade om att min första kärlek tagit slut, att det nu känns väldigt svårt men att det kommer bli bättre och jag kommer träffa på mer kärlek eller något sånt. Så fint av henne och jag blev glad att någon annan orkade tänka framåt medan jag mest ville gräva ner mig. Den enda gången hon inte kunnat hjälpa mig var när mormor dog, då hade hon så klart fullt upp att försöka stå upp själv. Det var extra tufft, att själv vara helt ifrån sig och samtidigt se henne vara på botten. Jag tror inte jag var så hjälpsam heller. Minns inte mer än att jag drog till Monica i Sthlm några dagar och sen bagravde mig i jobb och filmer.  

Det bästa med mamma är att jag inte behöver säga hur jag mår. Hon behöver inte säga hur hon mår heller. Det märks så tydligt oss emellan. Har hon haft en skitdag på jobbet så pratar vi om det, känns det extra tungt i skolan eller med något annat så pratar vi om det. Vi pratar oftast varje dag, ibland har vi inte så mycket att säga så då blir det mest sms. Men det är en otrolig trygghet att veta att hon alltid finns där och vill att vi ska vara en stor del i varandras liv. Jag vet hur det känns att ha en förälder som inte är intresserad så jag är så glad att hon haft och har orken att kompensera gott och väl för hans frånvaro. Där har ju Anders hjälpt mycket också!

 

Kan fortsätta i all evighet och prata om henne men har nog fått med det viktigaste. Jag älskar dig mamma och du betyder så otroligt mycket!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0