Dag 01 – Om mig

 

Jag är 22 år, bor för tillfället både i Alingsås och Örebro. Alingsås är min hemstad och jag pluggar i Örebro, för att slippa pendla delar jag lägenhet med min kompis Joachim uppe i Örebro så jag veckopendlar kan man säga. Jag läser till socionom, tar examen juni 2011, snaaart!

Pluggandet tar ju den mesta tiden men när jag inte pluggar är jag oftast med Monica och barnen Jacob och Wilma, mamma och resten av familjen och andra vänner. Orkar inte rabbla upp allt. Något som är lite kul är att jag sedan ett år tillbaka är besatt av att sticka. Fantastiskt kul sysselsättning! Har stickat halsdukar och mössor fram tills i sommar då jag lärde mig göra strumpor. Nu i dagarna har jag lärt mig göra en annan slags strumpa, ska bli spännande att se hur den blir! Det enda negativa är att garn kostar så mycket..

 

På tal om pengar så är jag lite av en arbetsnarkoman.. Har sedan 2007 arbetat inom vård och äldreomsorgen i Alingsås, först med demenssjuka och sedan på servicehuset och nu mestadels nattjobb. Jobbet är som det är, jag vantrivs absolut inte men skulle aldrig kunna jobba med det resten av mitt liv. Därför försöker jag nu få jobb som ligger mer inom psykiatrin. Som jag nämnt ska jag hälsa på på det nya stället på måndag. Kan ju berätta mer om det sen om det blir något. Hoppas verkligen det, känner mig redo för något nytt, något som ligger inom mitt fält och där jag kan göra så mycket mer.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0