Stop dreaming


Va ett tag sen jag hade en jobbig dröm men i natt slog det till. Huvudpersonen i det hela fanns väl med för att det pratats en del om honom på sistone tyvärr. För första gången har jag drömt om att jag är med i ett krig, går väl knappast att jämföra med de som faktiskt upplevt krig men fy satan vad hemskt det var. Jag höll i två barn som jag försökte skydda från galna människor som ville döda allt, som tur va så var det inte Jacob och Wilma, då hade det nog känts värre nu. Får hoppas jag glömmer allt detta snart.

Igår genomförde vi en kommunikationsövning som gick ut på att intervjua en grupp ungdomar, efter lottdragning blev jag och Joachim intervjuare och Sara och Gustav observatörer, intervjun filmades. Det gick skitbra :) Jocke glömde bort tiden och vi fastnade vid ett tema way too long men sen fick jag köra över honom lite och gå vidare, så vi hann med allt :) Ska strax lägga över filmen på datorn, skräcken över att det har blivit något fel och filmen inte sparats är en tanke jag försöker tänka bort..

Idag händer väl inte allt för mycket.. Ska gå och läma tillbaka filmutrustningen, städa köket och plugga. Vi satt och snackade igenom frågorna till Fucking Åmål igår, det har nu blivit en hemtenta istället för ett reflektionsprotokoll så pressen blev dubblad.. Så idag ska jag försöka läsa mycket och komma igång med tentan!
Just det ja, ikväll är det studiecirkelträff igen, denna gång med temat diskriminering och hatbrott! Ska bli intressant :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0