Onsdag

Jag och Jocke kom precis hem från tjejerna på övervåningen där vi vart och druckit te och ätit översaltade scones :) Haha. Jag och Jocke va så otroligt trötta så vi orkade inte vara kvar längre, det va så otroligt varmt så då blir man ju ännu tröttare.
Satt i sammanlagt typ 4,5 timme och lyssnade på en föreläsare idag. Allt var jätteintressant och jag lärde mig mycket om samhällsarbete men man blir så trött av att bara sitta och aktivt lyssna, anteckna och fundera på vad hon säger.

Imon är det en ny föreläsare och det blir nog minst lika intressant :) Känner verkligen att jag valt rätt inriktning denna termin och samhällsarbete kommer jag nog ägna några år av mitt liv till!

Saknar min Monica! Känner mig så hemsk som inte tar tid att ringa dig men jag blir ju så delad när jag är här och det är högt tempo, det händer grejer hela tiden. Vet inte vart dagens alla timmar tar vägen. Det är bara onsdag, jag vet. Men det är väl medvetenheten om att jag inte kommer hem förrän nästa vecka som ger mig en klump i magen. Är ju van att träffa dig ofta. Svårtsvårt.
Tänker på helgen och det va så underbart, våran första helg utan barn på över två år!! Att ha Pontus och Monk här va bra, den ena är ju en aning mer effektiv än den andra men allt städande ni gjorde orkade jag verkligen inte själv så TACK! Det hade vart kaos här om ni inte bidrog så mycket till att få ordning.

På fredagen gjorde vi de mest grundläggande sakerna som att bära in alla grejer, bädda sängarna, packa upp påsar och få undan lite grejer. Tjötade med Jocke och umgicks :)




   

I lördags gick vi upp rätt tidigt, käkade frukost (jag äter numera frukost VARJE dag och det går skitbra) sen åkte vi in till stan. Letade efter festkläder till Monk, hittade en fin klänning på BikBok som hon va jättesöt i. Sen vidare till IKEA och köpte massa nödvändiga grejer. Hem till lägenheten, lämna av alla grejer och åka upp till grankotten för att hjälpa Jocke flytta de sista grejerna till våran lägenhet. Sen åkte vi alla till Willys och handlade. Behöver jag påpeka att det sved i plånboken denna dag? Inte så jobbigt eftersom jag behövde allt jag köpte men ändå, köpte ju inget kul. Sen lagade vi supergod mat, fläskkotletter med klyftpotatis och bernaisesås och sallad :D

Vi hamnade alla i total koma efter maten så vi vilade lite. Sen va det dags att komma in i partystämning så vi började göra i ordning oss och plocka fram alkoholen :) Blev en kul kväll på Frimis inne i stan, träffade ett gött gäng killar som inte gjorde kvällen tråkigare! Tack vare det och lite för mkt alkohol kom vi inte ut från klubben i tid för att hinna med bussen så vi försökte få tag på taxi, helt förgäves. Så när vi stod vid en "taxikur" eller vad det kallas svänger det in en svart bil och ställer sig lite ifrån oss, Monk tittar på mig helt seriöst och säger "ska jag fråga om han kör svart-taxi?". Jag va så jävla trött så jag sa JAAA! Han sa ja och hipsvips va vi hemma. Han va en go kille, frågade honom i bilen vad han jobbar med och efter en kort stund av tysthet sa han: "jag skjuter folk", jag börjar skratta och säger "ne det gör du inte alls, haha" så förklarar han att det tydligen är en replik ur filmen Farsan, som jag inte sett. Haha, lite kul.

            

  

Tog tyvärr inga bilder när vi va ute och skakade rumpa!

På söndagen va vi bakis, trötta och allmänt kassa. Grejade lite här hemma, packade ihop deras saker osv. Sen orkade vi oss iväg till Willys, behövde handla lite mer grejer. Vi käkade pizza på Tybble och min Calzone va kall i mitten. Härligt. Klagade och de värmde den mer. Haha, härligt. (Men inte är jag negativa för det, åt där idag igen, haha. Då va pizzan varm!). Vi åkte hem till mig och slappade typ 2 timmar till innan dem åkte hem.

Jag vet inte vad jag gjorde sen med efter någon timma eller så gick jag upp till Sara, Fia och Tip. Hjälpte dem bära ner saker i källaren, monterade Fias säng och sen tjötade vi väl tills jag gick hem.

Nu blev det väldigt långt men nu blev det ju massa kort också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0