Friday = hem


Ja då vart det fredag! Vilket inte betyder något speciellt eftersom man inte pluggar mån-fre så är det helg sen. Men det blir lite mer verkligt att det är helt nu när jag byter stad på helgen och får träffa alla dem som får mig att må bra :) Jag visste att det skulle bli svårt att vara ifrån alla igen men trodde inte att jag skulle sakna Jacob så att det gör ont. Imon ska vi till simhallen med den lilla galningen och det ska bli så kul! Han älskar ju verkligen att bada och för en gångs skull kan jag och Monica ge all vår uppmärksamhet till bara honom.

Det här med att äta har blivit svårt igen. Känner inte hunger när jag vaknar längre. Det blev fel igår så jag åt inte något på 5 timmar. Lätt att hamna i gamla mönster igen. Idag tar vi nya tag! Ska snart tvinga i mig frukost, annars kan jag ju inte gå och träna, utan att svimma vill säga.

Tåget går 15.10 och innan dess ska jag packa, till bibblan och skriva ut massa grejer, diska, träna, plugga. Får väl se hur mkt plugg jag hinner med. Blir ju att plugga på tåget iaf.

Samtidigt som det är skitkul att det händer så mkt nu så är jag rädd för att det är för mkt. Utöver allt i skolan har vi vart aktiva inför valet, det har inte tagit så mkt fysisk tid men det har varit i tankarna mycket och varit en stressfaktor i 2 veckor. Nu är det gjort och vi håller tummarna för att vi har lyckats påverka folk till att rösta demokratiskt! Nu ska vi snart ha möte med UMR igen och diskutera framtiden, vad ska vi göra och hur når vi ut till folk? Hur motarbetar vi rasism på ett effektivt sätt? Sen har vi engagerat oss i Röda Korsets ungdomsförbund och ska starta en tjejgrupp, vi ska utbildning i oktober och sen sätta igång. Ska bli skitkul, har velat göra något sånthär sen högstadiet. Det kommer ta mycket tid, men det är samtidigt som vi skriver c-uppsats och kan funka väldigt bra om vi strukturerar upp det bra.

Kommer bli kanon tror jag, går man in i väggen så gör man.. Nejdå, det är bara att inte stressa upp sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0