Sista!!

Idag är det sista seminariet för denna terminen!! Woho. Inga mer grejer i skolan förrän 12 januari om jag inte minns fel, fram tills dess är det bara c-uppsatsen! Sköönt. Inga små PM som ska skrivas om dåliga böcker.
Förra veckan va jag oerhört otaggad på c-uppsatsen, men nu är läget annorlunda. Ser fram emot intervjuerna och allt vi kommer lära oss :D Läste några rapporter från migrationsverket på tågresan, som inte va så användbara men intressanta, men snacka om hur allt kan framställas på olika sätt. En osmart människa med rasistiska åsikter skulle

Idag ska jag, Jocke, Sara och Anahita lotta om vilka två som ska åka på UMR:s utbildningshelg! Spännande, men fabian va sur jag kommer bli om jag blir reserv och det inte finns plats för oss alla fyra. Men än så länge är jag optimistisk!

En anna glad nyhet är att jag inte behöver oroa mig över ekonomin sådär överdrivet mkt så länge till. Tack vare kommunens nya regler får ju snart jag och många andra som inte är undersköterskor inte jobba mer inom äldrevården. Vi får jobba 300 dagar och jag har gjort 260 sen de började räkna, my time is coming to an end, so to speak. Men inga sura miner för det, fick idag veta att min gymnasieutbildning och nuvarande utbildning gör att jag kan jobba inom en annan del av kommunen som är mer intressant för mig och passar mer mitt val av yrke. Underbaart! Dessutom innebär det inte att byta blöjor, intimvård osv. Fantastiskt.

Ytterligare en rolig grej är ett mejl vi fått om volontärarbete med socialpolitiska frågor och ekonomisk rådgivning. Ska gå på information om detta om några veckor och förhoppningsvis får vara en del i det, skitkul och grymt bra förberedelse inför framtiden.

Nu ska jag strax möta Sara och Fia, vi kommer som förra gången gå med skräck i kroppen till det sista seminariet med den sjukaste läraren. Jag är körd om han börjar ställa frågor om boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0