Basic


Har idag fått en kraftig påminnelse om att man inte ska anta saker" Bara för namnet på ett pass innehåller ordet basic betyder det inte att det är enkelt och inte så jobbigt. Orkade knappt lyfta benen i slutet och önskade att jag kunde gå med Fia hem i mitten och också ha ont i halsen..

Men det är få saker som är så sköna som att slappna av efter att man tömt all kraft i kroppen. Kommer nog sova riktigt jävla bra i natt. Ska bara orka mig in i duschen först..

Tycker verkligen det är urmysigt väder ute. Typ 15 centimeter snö här i Örebro och det blir så vackert när mörkret infaller och det bara är gatlampor, det är extra mysigt här på campus där det är mycket oranga lampor. Inte så uppskattat när man går själv och inser att det är kasst ljus men när man går flera så är det skönt.


                                     Bild på de bästa från förra vintern :)



Idag fick vi gjort mkt, jag är glad över att jag kunde fokusera och hade inspiration till att utforma alla intervjuguider, vi behöver 3 olika eftersom vi ska intervjua kursdeltagare, lärare och rektor. Kände att jag inte kunde komma på annat är bakgrundsfrågor som typ ålder, boendesituation osv men frågorna bara flödade :) Imon ska vi fortsätta med det, mer frågor och formulera om vissa så de blir enklare att förstå. Sen har vi tolkningsramen/teorin och tidigare forskning som ska läsas och sammanfattas. I tillfällen som dessa så önskar man att det inte fanns så mkt kunskap att ta del av, det blir så lätt att man kommer ifrån den röda tråden och tar med saker för att det är intressant.

Nu har jag även kommit ihåg att prata med syster och planerat lite inför fars dag, man får passa på att träffa alla när tillfället ges :) Annars blir det väl inte förrän vid jul och det är lite långt dit. Hemskt att barn växer så fort, systersonen och systerdottern växer ju såå mycket och de är som nya barn varje gång vi ses känns det som. Inte roligt alls.

På tal om barn så saknar jag mina busfrön, blir till att leka med Jacoby och Wilmus så mycket jag orkar på söndag :) Sen kommer jag ju inte träffa dem på 2 veckor nästan. Saknad är verkligen något som gör att man inte kan fokusera sig på det man ska!

God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0