Helgen


Trots att helgen innehöll en del väldigt jobbiga grejer så tänker jag tillbaka på den med glädje. Har spenderat många timmar i farmors lägenhet, det kändes tungt men ändå bra. Att det inte blev varken tjafs eller bråk gjorde allt mkt lättare, det hjälper att träffas och spendera tid ihop som släkt.

Det har väl vart de lugna timmarna i helgen. I fredags kom jag hem för första gången sen söndagen, gick igenom posten, laddade ner alla avsnitt jag missat under veckan. Sen hämtade Monk & co mig och vi åkte hem till dem. Jag lagade underbart god potatisgratäng och fläskfilé :) Maria joinade oss och kvällen bjöd på många hysteriska skratt. Haha, det va välbehövligt. Kändes som att jag inte skrattat på ett år.

På lördagen böev det några timmar i farmors lägenhet och sen cyklade jag upp till mamma & co. Solade, hoppade studsmatta, tittade på hockey och käkade. Sen hem, fick mysbesök en stund och sen blev det en snurrig kväll med Pontus. Några groggar och desto fler glas vin slank ner lika lätt som vatten. Kändes underbart att bara sitta och tjöta.



Söndagen blev otroligt bra. Kände mig lite bakis men det glömde jag nog bort sen. Jag och Pontus gick till maxi och köpte frukost, mamma hämtade upp oss och vi käkade hos dem. Satt ute och solade, ja när solen va framme iaf. Efter några timmar kom Monk, Niclas & barnen. Vi ville ju så klart att Jacoby skulle testa på att hoppa studsmatta. Det bliev inte så mkt hoppande, han sprang runt och hade skitskoj. Sen kom Anders föräldrar förbi och fikade. Jag och brorsan spelade lite fotboll och brottades på studsmattan.

Sen skulle jag och Pontus åka till Lerum och köpa en takfläkt till mig. Förbannade eniro, vi åkte fram och tillbaka och fattade inte hur vi kunde åkt fel. Sen ringde vi killen jag skulle köpa fläkten av och ja, då förstod vi. Men det är roligt att köra fel, tycker iaf jag som alltid asgarvar åt det. Sen blev det en hel del pill innan fläkten fungerade men bästaste Anders fixade det till sist, skam den som ger sig!

Förutom hjärtesorg har helgen varit underbar verkligen. Innehållit allt jag behöver. Sällan jag träffar alla mina syskon 2 dagar i rad typ. Dessutom är årets första solbränna ett faktum! Underbart. Inte så skönt att råka riva sig eller att vara väldigt varm hela tiden men det är ändå en skön känsla.

Det bästa av allt var planerna som uppstod! Förutom Ullaredstrippen i juli är snart Ölands-semester bokad också! Huusvaaagn :D:D:D Äntligen! 5-6 dagar på Öland är inte kattpiss. Har jag tur kan det ju bli ganska många turer med husvagn i sommar.



Konstigt hur livet kan vara så förjävligt samtidigt som det är så bra. Frågan är hur det känns om en vecka. Skitsamma, jag vet att jag kommer må skit och allt kommer inte kännas så bra som det gör nu. Men det tar jag då, nu ska jag plugga arslet av mig så jag med någorlunda glädje kan fira att terminen är slut nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0