Glegg



Jag vaknar av det hemska alarmet, känner mig kär och lycklig efter en skum dröm om ett ex, blir därför lite irriterad och ligger kvar och funderar på varför jag drömde om just honom, just denna natten. Ska det börja igen? Nää, det va säkert bara en angångsgrej. Den riktiga irritationen kommer när jag försöker svälja och det inte riktigt går. Känns som att det sitter en stor slemklump i gommen. JIPPI.

Är jag sjuk? Ska förkylning som vart på g i flera veckor bryta ut NU? Lagom till påsk som är fullbokat, främst med jobb.. Jo men jag kan svälja? Ska jag stanna hemma idag? Försöker svälja och det gör ont, gommen är svullen?

Går upp, borstar tänderna, känner att det smakar skumt. Tar på mig kläder och kan inte riktigt avgöra om kroppen mår sämre denna morgon än alla andra morgonar. Det är nackdelen med att inte vara morgonmänniska, man känner sig alltid sjuk när man vaknar.

Skickar sms till handledarna om att jag stannar hemma med risk för halsfluss. Det brukar ju börja såhär, håller tummarna för att det inte är det. Det kan vara en konsekvens av gårdagens spring in och ut vid familjens flytt. Det som bekymrar mig lite är att jag inte fått något svar. Jag har fått leveransrapport så jag vet att dem vet, så det är väl lugnt.

Och så nästa grej: ska man nu ligga på soffan och ta det lugnt eller kan man typ städa, handla och sånt? Blir man sjukare då? Hade ju planerat att träffa Monk och barnen så nu får detta gå över..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0