Tjoflöjt i lingonskogen

Vårdtagare: Har du gått och blivit kär?
Jag: Haha nej, varför tror du det?
Vårdtagare: Du är så jävla glad..

Haha, ibland blir man så chockad. Tror folk att någon är kär för att den är glad? Finns det inget annat att glädjas över? Handlar hela livet om kärlek, bil, barn, hus och allt det där viiiktiga?? Min glädje försvann en stund när jag började tänka på detta. Sen insåg jag att en del i min glädje faktiskt hade med en kille att göra, dock är det ingen kärlek så jag fortsatte vara lite irriterad på omvärlden och denna dominerande föreställning.

Gick riktigt bra att jobba idag trots att jag inte somnade förrän vid 00-01 och sov riktigt dåligt för första gången på länge. Vaknade, vände och vridde. Inte kul. Men det va goa människor som jobbade idag, jobbade dock mest själv men hann allt tjöta och flamsa en hel del ändå :) Haha. Känns lite tråkigt att jag inte kommer jobba dagtid hela sommar. Även om det ska bli så underbart att jobba natt så missar man en härlig gemenskap. Men den finns ju i nattgruppen också såklart.

Idag scannade jag för första gången när jag handlade på Maxi :D Skönt att slippa köerna!! Sen jag kom hem har jag stickat, fastnat framför datorn, pratat med Lisa i över en timma. Lisa är inte bra för mig, hon får mig att analysera mer och komma att tänka på ännu fler grejer och perspektiv :P Haha.

Det känns inte som söndag idag. Det känns som lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0