Studiebesök

Idag hann jag med ovanligt mkt!! Dagen började med ett mini-studiebesök på Calypso, en daglig sysselsättning för ungdomar 18-25 år. Pratade lite med dem om deras verksamhet och så. Sen till praktiken, aktivitetshuset och då va det samling sen aktiviteter. Vid halv elva gav jag mig iväg till socialförvaltningen, skulle träffa en handläggare på vuxenenheten. Vilket underbart studiebesök det blev. Kände att jag fick kläm på vad dem gör och fick så mkt ut av samtalet. Vi pratade om så mkt som jag går runt och funderar på och det är så härligt att få bekräftelse på att man tänker i rätt banor och att en man som jobbar med socialt arbete i måånga år håller med mig :) Sen tyckte han att jag kommer bli en bra socialarbetare och det blev jag ju inte ledsen av att höra!

Eftersom Monk bor i närheten av soc gick jag dit och käkade min lunch där, sniffade och gosade lite med Wilma innan jag gick tillbaka till praktiken. Det är kul att försvinna lite för alla uppskattar att man kommer tillbaka :) Tråkigt nog missade jag musiken som LSS-gruppen har varje tisdag, men nästa tisdag så jäklar! I'll be there!
Imon är det RGRM, någon stimulations-rytm-grej som verkar svår och fantastiskt rolig. Vi får se hur det går!

Har delat upp allt bröd som bakades igår och nu är ett helt fack i frysen fyllt med bröd :D En kostnad mindre på ett par veckor iaf. Mumsigt är det också :) Nu väntar jag på att de vanliga serieavsnitten ska bli färdiga så jag kan kolla på dem. Va dock väldigt många så jag hinner inte alla idag och jag kommer väl inte orka se så många heller. Sist blev jag ju så rastlös.

Men först ska jag nog äta något. Just det ja! Jag har ju kokta potatisar i kylen som jag kan steka :D Gottgottigottgott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0