Måndag

Va en rolig och snabb dag på praktiken idag :) Gav alla ett gott skratt när jag avmaskade stickningen helt fel och Marie kunde inte förstå hur jag lyckades. Haha. Tråkigt nog hade jag redan gjort fel på 3 delar jag gjort innan så vi får väl se hur bra filten håller när den väl används. Haha!

På bussen hem gick en kvinna på vid Lidl. Hon gnällde över hur kallt det var ute och busschauffören höll med. När hon satte sig ner ringde hon en vän. Det visade sig snabbt att detta var en sådan människa som gärna pratar högt om allt möjligt, skrattar och gapar trots att det sitter folk runt om. Jag orkade inte lyssna utan satte på musik, såg hur de andra i bussen skrattade och skakade på huvudet. När vi började närma oss stationen tog jag ut ena öronsnäckan och kvinnan pratade fortfarande. Det handlade om att kvinnan hon pratade med hade en pojkvän som gjort någon annan gravid, kvinnan i bussen sa precis vad hon tyckte om det och va lite smått hysterisk.
Det va rätt skönt att gå av bussen, inte lika skönt för dem som skulle åka vidare med henne!

Bussarna är ju grymt försenade så det blev en promenad från stationen till Maxi och sen hem. När jag hade gått i1 minut kändes benen som is. Fy satan. Och så blåser det. Ville verkligen inte behöva gå till Maxi med behövede köpa tre grejer. Eftersom jag nu kan scanna gick det ju smidigt. Fick avstämning, extra roligt eftersom vi pratade om det på praktiken och jag skojade om att det vore kul om jag fick avstämning idag eftersom jag skulle handla så lite. Då kanske man slipper avstämning nästa vecka när man ska handla mer?

Gjorde en supergod tacopaj när jag kom hem, nu ska jag nog sticka lite och invänta Lisa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0