Glömsk

Jag hade glömt hur mycket arbete det ligger bakom det skriftliga arbetet men till sist får ihop. För att skriva denna uppgift på 4-6 sidor måste man läsa måånga sidor i fleera olika böcker, sålla och samla info man kan använda för att uttrycka sina tankar och beskriva saker.

Men det är ändå lite kul. När man väl kommer igång. Jag har försökt peppa mig själv i 2 veckor att ta tag i de två sista punkterna på uppgiften och tänkt "det kommer bli kul när jag väl sätter mig in i vad jag ska skriva, nu känns det bara omöjligt eftersom jag inte fattat vad jag ska skriva". Men det har inte hjälpt. Men nu så, nu jäklar händer det grejer och det är faktiskt roligt att läsa. Men just nu läser jag om etik och det är alltid intressant och väcker mycket tankar. Blir mindre kul sen när jag ska skriva utifrån ett (o)jämlikhetsperspektiv.. SUCK. Finns inte mkt som tar musten ur mig så mkt som jämlikhetsfrågor. Kvinnan är ett offer, bla, bla, bla. Come on. Dessutom ger dem oss en kass litteraturlista, den boken som handlar om genus är skriven av en kvinna som antagligen blivit dåligt behandlad av män hela sitt liv och inte fått ett ligg på jäääääkligt länge. SÅ dålig är boken. Enligt henne är alla män likadana och fungerar ungefär på samma sätt. Samma sak med kvinnan, vi tillskrivs egenskaper som omhändertagande och omsorgsinriktad. Kul att skriva något utifrån hennes perspektiv? Ungefär såhär långt orkar jag tänka om det hela, sen tröttnar jag. Kan vi inte diskutera jämlikhet i jämförelse mellan Sverige och U-länder? Då kanske vi kan sluta gnälla om att Kalle har tusen kronor högre lön än Gunilla.

Men nej, nu ska vi inte gå igång på det. Nu ska här pluggas lite, sen ska jag nog ta tag i klädkammaren som vart ett litet kaos de senaste dagarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0