Den där jäveln

Dagen va så kanonbra! Timmarna på praktiken flög iväg, det va en annorlunda dag med en ny deltagare jag fick inroducera och massa annat hände. Så kanonbra.

Kom hem, stressade i mig lite mat innan det va dags att tvätta. Mkt tväätt. Men så otroligt skönt att få tvätta och ha allt rent. Jag va så inspirerad till att få så mkt ordning som går att få i klädkammren. Måste få plats för handdukarna osv. Men så finns det alltid en person som lyckas trycka mig långt ner i skorna. Eller ja, det är väl mest jag och mina tankar/reaktioner på denna person som får mig att sjunka. Det värsta var att jag drog igång det hela, men jag va tvungen. Ovisshet är det värsta jag vet. Nu vet jag iaf, typ.

Fast jag är ju så äckligt duktig på att vända det negativa till positivt nu för tiden och måste framhålla att det är otroligt skönt att bli förbannad ibland. Det är ingen höjdare att konstant vara förbannad, men ibland är det gött att bara få känna "jävla kuk vad störd du äääär, gaaah" och bara känna hur magen krampar av ilska. Såhär kände jag inte för 30 minuter sen men efter att jag avreagerat mig genom att skriva ner allt i ett word-dokument fick jag klarhet i hela situationen och skrattar åt hur löjligt stort saker kan bli.

För att fortsätta i den negativa andan har jag inte hört något om städbesiktningen i Örebro och mamma avrådde mig från att kontakta bovärden. Jag har inte heller ringt min nuvarande fastighetsägare och frågat vart min tv-box är.. Meeeeen, jag har sett one tree hill, two and a half men, greek och kvar återstår b.la. House MD. Så för att sammanfatta så är denna dag en blandning av allt. Berg- och dalbana.

Jag ska inte till praktiken imon. Ska vara hemma och plugga, skriva ihop studieplanen och påbörja verksamhetsrapporten. Får se hur långt jag kommer. Annars är det bara att vara hemma torsdag och fredag också. Jag är långt ifrån sovtrött, kanske lika bra att utnyttja att jag är uppe i varv och göra ett ryck i klädkammaren. Har ju inte hämtat all tvätt i tvättstugan än heller.

Jag vill ha freeeedaaaagkvääääll. Nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0