Motvind

Pluggandet går rätt bra. Nu har jag kommit till det roliga stadiet när analysen börjar falla ihop i mitt huvud och jag bara ska få färdigt tolkningsramen och börja formulera analysen. Sen kommer jag tröttna någonstans där i mitten av analysen, för att jag vet vad jag vill ha fram men ordvalen är så svåra och jag får inte fram det jag vill. Det blir snurrigt. Sen kommer jag bli hyperstressad igen när jag kommer till den sista delen när jag ska analysera mina egna värderingars påverkan på analysen, om jag inte blivit färdig med analysen som tänkt.

Men just nu är jag lugnt. Det flyter på bra, jag är inte hysterisk, förbannad eller förtvivlad.

Har ett helt annat problem. Dagen har bestått av smörgåsar, glass, energidryck, läsk och kebabrulle. Alla de saker jag inte ska äta. Ibland känns det som att jag lever i motvind och är smått schizofren. Det är inget att skoja om men det känns som en solid teori eftersom jag vet att jag inte ska äta dessa saker, jag vet hur magen blir och hur jobbigt det är men det finns en sida av mig som totalt skiter i det. Men vissa beteenden bara finns, inget behov av att sätta diagnoser men det är lättare att leva med sig själv då.

Nu ska jag gå på toa för femtioelfte gången och sjunga med i Björn Rosenströms låtar som råkat komma in i någon spelningslista innan jag fortsätter pluggandet. Woho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0