GULDFISK


"Minnet är bra men kort". NEJ. Minnet är kasst, kortare än kortast och allmänt kasst. Idag bevisades det igen då jag mitt under ett samtal med Monk får en påminnelse på mobilen om tvättid, OM 20 MINUTER. Suuuck. Monk fick ont i örat, Sanna gnällde ännu mer, började springa runt och samla ihop tvätt, bytte kläder under protest för att de kläder hon hade på sig skulle ju självklart tvättas, sen inser hon att hon är färdigt 10 minuter innan hon behöver gå till tvättstugan så hon stressade och blev upprörd helt i onödan.

Det finns många nackdelar med att konstant analysera och kritisera sig själv. Men ofta är det ganska roligt också, jag skrattar mer åt mig själv än åt andra så jag är ju ingen elak människa..
Nu är iaf första tvätten igång och frågan är hur jag ska lägga upp dagen? Ska läsa igenom projektarbetet, diska, städa och duscha innan klockan 18. Efter det ska jag hem till Joachim och käka. Nu försöker jag intala mig själv att inte bli stressad. Det fungerar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0