Nuu :)

Klockan är bara 10 och jag har varit uppe läänge, sen sju typ!
Lillebror skulle spela cup idag så de fick åka tidigt.
Men oj vilken härlig helg!!
I fredags hann vi inte mer än att äta god mat och se på tv :)

På lördagen var det däremot fullt upp från början till slut.
Vi åkte runt, köpte tavellister och grejer, gick en sväng i stan då jag blev helt förälskad och var tvungen att köpa denna:



Vi tog även en fika på stan, mumsig räkmacka fick man :)
Blev även handling på älskade Willys.
Sen bar det hemåt igen, en liten vilopaus och sen började inredningen på allvar. Vi var ett grymt team, jag, mamma & Anders!

 Mamsen vilade med en (läs fleeera) omgång/ar med Mahjong :)


Lillebror läste tidningen, antagligen sporten.


Vi började med vardagsrummet: (har ingen "före" bild men det va helt enkelt tomt innan!)

       

Hur bra som helst!!
Sen skulle två tavlor till upp i vardagsrummet:



Blev supernöjd, trodde inte jag kunde bli mer kär i mitt hem men det kunde jag!! Haha.

Sen var det dags för sovrummet:

          

Nu ska jag bara lista ut vilka kort som ska upp på tavellisterna!
Nästan alla familjemedlemmar har ju redan på plats på byrån (vilket dock inte syns på bilden då alla kort inte är uppe just då) så det kommer väl bli kort på underbara vänner om man hittar några vackra ;)
Jag gissar på att Jacoby kommer finnas på iaf ett!! Eller två.. Vi får se. Vet att jag har ett väldigt fint kort på min kära fru Maria/Gösta som ska upp iaf :)

Kom även upp en söt liten hörnhylla i badrummet men den har inte fastnat på kort.
Tragiskt nog så var inte hörnet 90 grader så det är en glipa mellan hyllan och väggen, vilket ingen annan hade märkt men jag vet det och kommer för alltid störa mig på det. Men jag är glad att den är där ändå :)

Sen lagade jag mat till min familj, det bjöds på en underbar köttfärspaj


Vilning på soffan blev det efter maten, sen fick mamma ett ryck och tyckte att hon skulle göra matlådor till mig, javisst sa jag självklart. Så iväg till närmaste affär och handla köttfärs med mer!

       Jag gjorde kladdkaka samtidigt och Anton fick vispa grädden :)

Sen blev det melodifestivalen, oj va nära det var att Caroline af Ugglas fick åka till Moskva, Sweden dodge a bullet, typ. Men hon är ball, jag håller med mamma, våga gilla Caroline med stövlarna!

Nu ska jag häva i mig en energidryck så jag kan vakna till på allvar och börja plugga. Joakim anländer väl någon gång under dagen också :D

För att summera helgen: Jag älskar mig familj. Det är så roligt att ha er här och det är så underbart att ni hjälper mig :D Ett speciellt tack till Anders denna gång för all hjälp med tavlorna, hyllorna och även handlingen, du är guld värd! Även om det blir luft-tryck när karln vänder sig i sängen (mamma det är nu du ska skratta och påminna Anders om att vi fick oss ett gott skratt och aldrig kommer glömma det!!). Underbar helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0