Mycket gjort

Härlig dag idag. Den första föreläsaren var så söt, han var väldigt nervös så man förstod ingenting, man bara tänkte på hur han var och hur han sa saker - inte på vad han sa. Menmen.

Sen efter lika mycket tekniktrubbel som vanligt kom filmen (dokumentären från svt) igång, "Vi som överlevde Rågsved". Tragisk, glädjefylld, hemsk och allt på samma gång, som vanligt när det har med missbruk att göra. Väldigt intressant.
Sen satte jag och N oss och planerade inför vår områdesbeskrivning, imorgon ska vi ut och jaga folk och deras åsikter om det bostadsområde de bor i. Det roliga med det hela är att varken jag eller N kommer vara med på seminariet nästa vecka då detta ska redovisas och diskuteras i smågrupper, haha.

Sen var jag så duktig och promenerade till Willys, tar inte mer än 10 minuter från skolan men det är världens tråkigaste väg, jag är oftast grymt trött efter skolan och idag blåste det äckligt mycket. Men människorna som åkte på vägen precis bredvid fick nog ett gott skratt när de såg mig i en ständig kamp mot vinden och mitt hår. Varför har jag aldrig en toffs liggandes i någon jackficka? Ska genast börja ha det.

Fick iaf handlat massa :D Och dessutom blev det billigare än vad jag trott och det är ju alltid trevligt. Så nu är kylen fylld här hemma. Ingen idé att handla så mycket mer, allt ska tömmas innan jag åker hem för sommarlov i juni. Sist glömde jag en potatis, haha den såg underbart kul ut.

Kom hem, packade upp allt och började laga mat. Sällan jag orkar göra det direkt när jag kommer hem, brukar oftast ta en matlåda men nu var jag fast bestämd att göra hamburgare. Mums blev det :D
Dessvärre blev jag proppmätt och mår illa vid tanken på mat, kexchokladen som åts för en stund sen kan ha något att göra med saken. Men choklad är inte ond, så det måste vara maten.

Nu är jag grymt trött. Men det är som vanligt, om 2-3 timmar när jag tänker lägga mig så är jag pigg igen, lägger mig och ligger och vrider och vänder i 2 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0