Här

Nu är dagen jag läntat efter mest i några dagar här!
Helgens aktiviteter är avklarade och jag har tid att ta det lugnt och inte göra ett skit.

Hos Madde i fredags blev det som sagt lite för mycket men det var väldigt roligt!
Vi spelade flera olika ölspel och det blev många skratt :) När jag hade varit vaken i 20 timmar höll jag på att somna på soffan så jag gick upp och la mig, stackars Madde fick stå ut med festandet 2 timmar till!



Vaknade alldeles för tidigt på lördagen tack vare Madde förbannade alarm som gick
igång ett flertal gånger innan hon tog sig upp och jag kunde därefter inte somna om!!
Men det blev några lugna timmar i soffan innan mamsen hämtade mig och det var dags för en liten shoppingrunda
på systembolaget. Mådde lagom illa av att se alla flaskor och burkar när baksmällan verkligen hade kommit.
Vilade lite till innan det va dags att jobba..

På jobbet var vi bara 3, vi ska vara 4 men en var sjuk. Fick lite smått panik först (helvetessatan jag orkar inteee) men sen insåg jag att vi tre som jobbade skulle klara det galant och det gjorde vi verkligen.
Det spelar verkligen stooor roll vilka man jobbar med!

Direkt efteråt blev det en snabb promenad till stationen och invänta tåget till gbg.
Lyckades sen hitta till förfesten utan att någon mötte mig på stationen!
Helt otroligt. Lite pinsamt att jag bott 5 mil ifrån staden hela mitt liv men kan verkligen inte hitta någonstans på egen hand! Iaf, förfesten blev ca 5 minuter lång för mig, de tyckte att vi skulle komma in innan 23 få det va gratis.
Vi begav oss emot klubben som är en gayklubb. 
Vi lyckades komma i tid men jag hade inte fått i mig tillräckligt mkt så att baksmällan bedövats..
För första gången köpte jag en drink, tänkte att vodka skulle skynda på processen så det blev en 6:a med burn istället för redbull, satan vad gott det vaaar!!!
Dock var det inte alls så kul som jag trodde det skulle bli, vi var grymt besvikna på musiken. Det skulle vara synth/rock/indiepop blabla men naej.. Först var det deppmusik, lite Thomas DILEVA (!), Lady Gaga, sen lite rock om vartannat och sen mest myskomusik.
Jag blev mest chockad över stämningen faktiskt. Man hör överallt att gayklubbar är helt annorlunda, avslappnade, roliga för att det inte är samma "spel" som på heteroklubbar - va? Det kanske berodde på mig men jag märkte ingen skillnad. Förutom musiken då och att alla mest pratade. Det var som en pub med för hög musik.
Det fanns dessutom ett rökrum! Haha, så förbannat hemskt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0