Spelkväll hos Sara + Ikea

Blev inget bloggande igår. Konstigt nog så försvann mycket av skrivlusten när jag gjorde bloggen "offentlig" genom att länka till den på msn.. Helt plötsligt får bloggen en helt annan mening och man är medveten om att folk läser, men man vet inte vilka.. :P

Iaf, igår kom jag upp efter ett.. Sms:ade Jocke som mådde dåligt och hade spytt :( Pratade med Sara och vi bestämde att jag skulle komma hem till henne, dricka lite och spela spel eller se film med henne och hennes härliga pöjk Patrik :) Dock hade jag bara sprit hemma och kände inte för att bli kalas så jag tog inte med något, blev bjuden på en cider av Sara, den nya x-cidern jasmine/peach, väldigt god men lite myskosmak som vi inte kunde sätta fingret på.. Typ kryddad banan? Haha jaja den va god iaf. Vi spelade familjegeni, jag kände mig som en idiot i början för jag fick inte rätt på en enda fråga, vissa frågor är helt sjuka och jag förstår inte hur folk kan veta sånt - andra är busenkla och man framstår som efterbliven när man svarar fel, känns det som. Iaf, jag kom ikapp och var nära målet när Patrik bara svävade förbi och kammade hem allt! Han vann även på Yatsy tror jag... Turgubbe. Elakt att folk som har tur i kärlek har tur i spel också :P Men sen spelade vi kort, på nyår lärde jag Sara hur man spelar Hugo så igår lärde vi patrik, jag vann 2 av 3 gånger tror jag :D Jag kan mitt Hugo - även om det bara är ett turspel..

Iaf. En härlighärlig kväll med väldigt bra sällskap :) Sen blev jag vääldigt överraskad av min far... Hade mobilen på ljudlös och såg senare att jag missat typ 4 samtal från pappa och några från mamma.. Blev en aning nervös med tanke på allt som händer runt pappa nu men mamma sa att det va bra nyheter, hon lät dock väldigt konstig så det var med stor nervositet jag ringde min far. Lite småprat om allt och sen kom bomben: Jag har överfört pengar till ditt konto. What? Why? Han skojade lite om att han överfört 32 kronor till en bingolott lr trisslott men beloppet var mycket större än så :D Jag fick tusen fjärilar i magen och tänkte på allt jag vill köpa. Samtidigt som jag borde spara så jag klarar mig hela våren..
Väldigt snällt. Även om jag är i behov av pengar ibland är det så svårt att be om det. även om jag vet att det inte är några problem och att jag inte kommer få ett tvärnej men jag vill inte vara en belastning, jag vill klara mig själv... Jag älskar min familj. Vi har äckligt hög stolhet ibland men som både min mor och far sa så får man kasta ut den genom fönstret ibland för familj är familj och pengar är inte allt i världen..

Livet blir så mycket lättare när man har pengar och inte behöver utnyttja varje 50-öring. Så idag blev det en tripp till Ikea med Sara & Patrik :) Funnyfunny. Dock var det mycket folk och det är väldigt stressande, tycker jag iaf. Jag hade som vanligt redan bestämt vad jag skulle ha så jag letade reda på det, småtittade lite, Sara hjälpte mig hitta ny lampa till sovrummet, sen va vi klara. Det värsta med allt va nog frukosten/lunchfikat. Jag skulle köpa en räksmörgås för 42 kr men det fanns inte, det fanns bara räksmörgås XL och den kostade... 72 kr!! Helt sinnesjukt. Men vid det laget var jag så sjukt sugen så jag tog den ändå. Pappas ord ekade i huvudet "nej du ska inte köpa massa grejer, du ska leva livet, gå ut och ta en öl!" haha, så jag unnade mig detta idag, plus en chokladboll :)

Nu ska jag väl sätta igång och börja greja med allt jag köpt. Måla ramar, byta lampa i sovrummet, sätta upp vaser och blommor m.m. Kommer väl kanske kort sen :)

HappyHappy :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0