Data-beroende

Ja det heter dator men hur bra låter dator-beroende? Ne precis!

Hur blir man av med det? Vaknar, sätter mig vid datorn, ser på någon tv-serie som är nerladdad och redo att bli sedd, äter frukost, läser bloggar, kollar andra sidor, pratar med nån på msn blabla. Kommer på att jag ska greja med det, göra det, gå ut en promenad men sitter fortfarande kvar vid datorn. Hur svårt ska det vara?

Idag har jag dock ovanligt lite att göra eftersom jag städade hela lägenheten igår, behöver bara dammsuga lite till. Jag ska nog ge mig på min bokhylla igen, den stod orörd i 5 månader, sen grejade jag och sen har den stått orörd igen. Fy skäms. Men framför allt ska det läsas idag. Börjar känna mig motiverad så nu blir det nog av någon gång under dagen! Behöver komma igång med läsandet, har blivit en slapp-period igeeen. Är många av dom.. Hmpf.

Den där promenaden vore inte fel, men det är snö och sol och jag har ingen aning om vart mina solglasögon är så att gå på promenad i en vit skog låter inte så lockande eftersom det kommer bidra till massiv huvudvärk. Dessutom, hur töntigt känns det inte att gå runt med solglasögon i februari? En aning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0