Bakslag

Ibland ska man helt enkelt inte tänka på vissa saker. Så fort jag tänker "Åh va skönt, magen har inte krånglat på jättelänge" så får jag några timmar senare ångra det djupt, det är som att min kropp hånar mig.
Samma sak med huvudvärken. Den kommer och går, har vart borta ett tag och idag kom den tillbaka, starkare än någonsin. Med andra ord är detta min livs bästa dag... Planen att göra sig iordning och åka tvärs över stan och fira Tip som har födelsedagsfest idag är liite inställt.

Förövrigt känns det verkligen som söndag idag, vad beror det på? Antagligen för att jag har varit ledig (inga föreläsingar eller schemalagda gruppträffar) för länge och nu börjar verkligheten närma sig.. Vet inte. Vaknade efter tolv med kramp i magen, huvudvärk och illamående, sen dess har jag kämpat impulsen att gå och lägga mig igen. Är fast besluten att jag ska göra något, typ plugga eller något så man känner att man åstadkommit något.

Kombinationen rastlöshet och brist på ork är nog den mest komplexa men mest förekommande, iaf i mitt liv. Det hänger nog starkt ihop med sinnesstämning och inställning. Men har man ingen ork så orkar man helt enkelt inte försöka ändra sin inställning och fortsätter vara apatisk och rastlös. PUST.

Det som har förgyllt de senaste timmarna i mitt liv är Fredrik Backman, helt enkelt underbar. Jag tror jag är kär, teoretiskt sätt iaf, inga direkta fjärilar infinner sig. Har garvat så mycket så det är väl en annan bidragande faktor till att magen gör ont. Men det va värt det!!
Den nyaste bloggen han skriver är på veckorevyn (Här) om sina kommande bröllopet, den härliga mannen och hans blivande fru nöjer sig inte med ett bröllop.
Ironin är så klockren i alla hans inlägg, om du inte skrattar åt det så har vi absolut inte samma humor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0