Home-make-over

Träningsvärken börjar komma och jag ska snart jobba 10 timmar.. Ryggen värker lite smått.. Jag skulle aldrig sagt att jag inte hade någon träningsvärk som jag trodde jag skulle vakna med..

Det var nära att det inte blev någon resa till Örebro då den tänkta föraren visst snurrade till det rejält och gjorde det omöjligt. Vilket gjorde att jag blev väldigt arg och nästan grät av ilska hos Monk men lekte ut ilskan med Jacob, haha. Monk som är så raaar föreslog att vi skulle åka till Ullared istället och det gjorde mig ganska glad. Men sen kom vi på att vi kunde ju faktiskt åka till Örebro, om jag kunde få bärhjälp av någon. Jocke va ju hemma så han hjälpte till, med att bära upp de tunga grejerna efter att jag bärt ner det som skulle slängas.

Så underbart. Självklart krånglade saker, och inte de små som man kan ha överseende med utan; återvinningscentralen stängde 5 minuter innan vi kom så jag fick bryta lite regler och ställa in det i soprummet..; TV:n va sluuut. Som tur va så va jag så trött hela tiden så jag orkade inte ens bli arg!

Men annars gick allt bra. Den nya sängstommen blev jättefin (förutom att jag redan gjort repor i den efter att jag tagit ur och i madrassen på egen hand). Bokhyllan och TV-bänken va också jättefina och passar superbra :) Och bokhyllan med glasdörrar i köket va precis som jag tänkt mig :) Nu fattas bara TV och ett sängbord, det fanns bara ett sängbord i lager så det får väl inhandlas någon gång i framtiden.. Så nu har jag ett hemma, som vi inte orkade montera ihop, det kan jag ju ta i veckan.

Jag tänkte nu att jag skulle beställa TV:n, jomenvisst. Varför skulle det vara enkelt? Har för liten årsinkomst så jag beviljades inte kredit (faktura), så jag får snällt vänta tills på torsdag/fredag då jag får pengarna från csn så jag kan köra direktbetalning. Då kommer den ända fram till dörren, förhoppningsvis ända in i vardagsrummet och jag slipper bära..? Vet ej men jag hoppas verkligen.

Nu är det småplocket kvar, det roligaste är ju att få allt på plats :) Jag längtar tills imon då jag är hemma igen och kan greja innan jag stupar i säng och skolan börjar... Sista dagen på sommarlovet. LIP.

STOOORT tack till Monk som ställde upp och gjorde allt möjligt + att hon inte tröttnade på mig som var superförvirrad och allt vändor hit och dit. Vi funkar rätt bra ihop :)
TAACK till Jocke som hjälpte till att bära, det hade knappast gått att göra själv! Puss!

Vilket fint tacktal det blev. Kanske ska tacka Jacob också för att han inte var ett monster utan väldigt behaglig och ställde inte till för mkt ;) 

Jag kanske borde vila en stund innan jobbet. Suck vad trött jag är. Jag kan inte varva neer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0