Plugg

Sitter här och pluggar, väntar på att jag ska bli pigg. Det är lite problematiskt att jag oftast blir pigg vid fyra-fem på eftermiddagen de dagar jag är hemma och pluggar. Vaknar liksom inte till liv innan dess om jag inte städar eller håller igång.



Jag längtar till att få börja jobba igen. Vara fysiskt aktiv och kunna bli av med träsmaken i arslet,
det är lite jobbigt att stå och läsa/skriva..



Har ju planerat att åka hem till helgen, jobbet vet detta och förhoppningsvis ringer de.. Jag misstänker dock att de har andra timvikarier som är mer vana nu och prioriterar dem.. Jag har inte riktigt tid att gå bredvid. Men det va ju inget problem förra året. Vi får väl se.


 

Jag hatar pengar. Fick csn-bidraget och -lånet i fredags och oron har redan etsat sig fast i kroppen.
Hatar det så otroligt mycket.
Det ordnar sig alltid, man klarar det alltid. Men att ständigt ha känslan att inte ha råd
med ditten eller datten går en på nerverna..
Att jag tänkt åka hem varje helg i maj gör inte ekonomin lättare. Pust och stön.



Jaja. Ska återgå till pluggandet så jag kan bli mindre stressad över det. Snart är kycklingen tinad också, mums :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0