Dagen

Dagens seminarium om yrkesroll gav inte så mycket. Det var stora frågor som vi "besvarade" med T6 elever för ett tag sen och har varit fokuserade på annat sen dess så det kändes lite segt att diskutera det nu. De centrala grejerna som vanligt kom upp var tidsbrist, forskningsbrist, individanpassad, teorier osv., det finns inget svar på frågorna utan det blir bara negativa konstaterande om att de inte borde jobba som de gör nu, det bör utvärderas mer osv. Det känns bara hopplöst.

Det hänger väl ihop med att jag genomgår en mindre kris när det gäller hela yrkesgrejen. Vill jag ens bli socionom? Kommer jag palla det? Är detta rätt för mig? Är det inte enklare att bara jobba på lager? och liknande tankar var väldigt närvarande förra veckan, nu har det lugnat sig lite.

Idag fick jag höra om Brottsofferjouren av kurskamrater som pratat med sin T6-elev dom praktiserade där. Blev väldigt intresserad. Men det är väl bara att stå ut och tänka igenom tankarna, det är 2 år kvar så de lär inte bli färre.

gul ros


Iaf, inspelningarna gick bra. Jag tyckte det kändes bra. Har varit ganska anti socialtjänsten på det senaste och slutit mig vid den åsikten, tror det är dags att omvärdera lite kanske, igen.

Promenerade sedan till Willys. På vägen dit lyckades jag ringa telefonbanken och överföra pengar trots att jag inte ens kan komma ihåg när jag gjorde det sist. Skumt att man kommer ihåg sådana grejer. Handlade lite och tog bussen hem :)
Nu är det väl dags att traska ner till tvättstugan och kolla om det finns tvättid imon!


Kommentarer
Postat av: daniella, nikes mamma

hej, det är jag som är så förbannat seg på att svara :)



Tack för kommentarerna de senaste dagarna :) JAG VILL OCKSÅ PLUGGA! Lite.. ibland.. så det är nog säkrast att jag inte börjar ;) Funkar Örebro eller? Kan ju knappast vara lika fantastiskt och underbart som Alingsås... Höm. Vad blir du sen då, har för mig att socionom kan innebära massor av olika saker?



Ps. Har lagt in vantarna LÅNGT in i garderoben nu:) Höhöö

2009-04-16 @ 08:24:36
URL: http://nikedan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0