Måla badrum :)


Kan inte fatta att oktober snart är slut, ännu en månad med jobb, jobb och åter jobb känns det som. Det är så typsikt mig att prioritera jobb först och sen pussla livet efter det. Jag trodde att det va helt normalt och förstod förr inte varför folk var så vresiga när det gällde att byta tider, hoppa in extra och ställa upp. Men det är klart att det påverkar resten av livet runtomkring och har man ett jobb som är fysiskt jobbigt så är det ju förståeligt kanske. Och jag intalar mig som vanligt att det blir lugnare nästa månad, vilket det antagligen inte blir.

Eftersom jag inte vet hur länge jag har detta jobbet, det kan ta slut imon, så vet jag ju samtidigt att det kommer blir stress och jobbigt igen med att bli timvikarie och kanske börja på nytt ställe. Satsar inte direkt pengar på att jag kommer få något utav de jobben jag sökt, men jag hoppas ju.

För första gången i mitt liv förstår jag vad folk menar när de säger att de har ont i handlederna. Visar sig att jag kanske har lika klena handleder som andra i familjen. Märkte ingenting när jag jobbade inom äldreomsorgen, fastän att det va intensiva och hårda perioder med mycket vändningar, lyft och allt sånt jag gör nu också.. Fast det blir ju kanske mer vändningar och allt sånt nu..

Så, då har jag väl fått ur mig det mesta gnället. Nu till det roligare!
Jag har bestämt mig för att göra ordning i mitt badrum! Just nu är en del av badrummet målat med svart färg, på ett väldigt dåligt sätt (!) och jag har tröttnat. Kommer väl aldrig bli nöjd med just detta badrummet men jag kan ju försöka. Behöver inte ens köpa färg fick jag veta ikväll för det finns kvar sen brorsan målade sitt :D Och det finns penslar hos mamma och Anders så jag behöver bara köpa maskeringstejp typ. Ska bli så kul att måla :D
Sen ska jag till IKEA och köpa två hyllor och lite annat så det finns lite mer plats att ställa grejer :)
Kommer bli kanon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0