Tröttnat


Nu har jag tröttnat på denna hemtentan. Kanske för att det blev jobbigt och svårt, kanske för att jag suttit med den fleraflera timmar om dagen i 5 dagar, kanske för att jag har huvudvärk hela tiden, kanske för att motivationen försvann. Det blir alltid såhär mot slutet. Den sista uppgiften känns halvgjord, känns som att jag inte har mer att ge. Känns som att jag saknar 5 böcker, litteraturen är kass och otillräcklig.

Jag har det inom mig, jag får bara inte ihop det. En fallbeskrivning som spretar åt flera håll ska analyseras på 3 sidor. Jag har det i huvudet men får inte ut det genom fingrarna och ner på pappret. Känns alltid som att man tänker fel. Blir aldrig färdig, kan alltid formnulera om, lägga till, tänka om. Rena gissningsleken. Är det så socialt arbete är i verkligheten? Klient = testkanin? Vem vet, när vi fortfarande använder oss av teorier som är från 1800-talet kan man ju börja undra hur det blir när vi applicerar det idag..

Vad skönt det vore om jag kunde ha energin jag hade i söndags. "det är bara att göra det, kom igen nu" säger jag till mig själv men ändå gör jag det inte. Nu ska jag göra det. Måste ju inte bli färdig idag men det vore gött att bli det.




Nya läsglasögon hjälpte ju en del, men blev samtidigt illamående och yr av att titta
någon annanstans är i boken eller på datorn.. En vanesak antar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0