Dans på taggar


Denna dagen har varit tung. Vaknade 45 min innan klockan ringde och kände mig ganska pigg så jag gick upp. Detta var en sån dag då jag blev lurad, väl uppe hos Sara och Fia 2 timmar senare kände jag hur otroligt tung hela kroppen kändes. Ingen va särskilt taggad på att klippa, klistra och fixa uppsatsen men vi fick det gjort! Den skickades in vid 14 och då kände jag mig helt tom. Känns så konstigt att det är över, det som varit min vardag och 80% av mina tankar i över 10 veckor är helt plötsligt borta. På ett sätt är det så klart skönt men samtidigt svårt att förhålla sig till.

Det brukar inte vara ett sånt här glapp mellan terminerna, vi brukar alltid klaga över att man inte får någon paus utan man sliter arslet av sig för att klara en kurs och 2 dagar senare, efter helgen, börjar nästa. Nu är vi faktiskt lediga tills på måndag och det är ju faktiskt väldigt skönt.

Mamma gav mig rådet att inte jobba denna veckan utan ta det lugnt eftersom vi behöver ta igen oss och jag har en förkylning som verkar vara på väg att bli värre. Kanske en stor faktor till att jag känner mig så otroligt trött och den där härliga förkylningsvärken i hela kroppen infinner sig. Men jag som lätt får ekonomipanik och det suger i arbetstarmen så tog jag tag i det hela och nu ser det ut som att det blir jobb en stund imon och förhoppningsvis torsdag och fredag på ett utav de nya jobben! Får hoppas att jag inte blir mer sjuk. Är så sjukt pinsamt att behöva ringa och säga att man är sjuk, så skjuts det hela upp och då blir det så lätt att jag skiter i det för att det känns dumt. Men detta är något jag verkligen vill komma igång med så det ska nog bli bra!

Ikväll hade vi möte med UMR. Mycket att gå igenom som vanligt och det går seegt. Men vi va ändå ganska effektiva och kreativa så vi fick mycket gjort. Blir mycket som händer innan januari är slut.. Årsmöte, möte med MAKT-gruppen (Mer Antirasism Kommunalt, Tack) för att starta upp samarbete med kommunen, planering av studiecirkeln och manifestation på förintelsens minnesdag. Intensivt!

Nu ska jag nog försöka sova. Ska åka hem tidigt imon :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0