Dag 09 – Min tro

 
Jag är inte religiöst troende, tror inte att det finns någon allsmäktig gud. Då tror jag hellre på djävulen, det stämmer mer överrens med allt hemskt som finns i denna värld. Allt har en mening kontrar ofta de troende med, visst kan det ha det men vad är positivt med barn som dör av svält och katastrofer som tvingar barn att leva utan föräldrar osv.? Det känns ganska meningslöst att skapa sådana situationer, om man inte är djävulen för då är det väl skitkul.

Jag tror på den fria viljan. Människor är fria till stor grad, här skulle en filosof göra mig galen och ifrågasätta vad fri innebär men det skiter vi i nu. Människor kan bestämma otroligt mycket över sitt eget liv och ploga sin egen väg i livet. Det är intressant att se hur folk redan i högstadiet eller gymnasiet gör val som får konsekvenser som de sedan inte förstår. Samtidigt är det sjukt frustrerande med folk som gnäller oändligt över allt och inget utan att inse att det bara är de själva som kan göra något åt det. Hur mitt liv är upp till mig, så jag tror på mig själv och min vilja helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0