Dag 03 – Mina föräldrar

 

Min familj är uppdelad i två, en modern svenssonsvenssonfamilj brukar mamma säga, så jag tänker att jag har tre föräldrar. Mamma, Anders och pappa.

Kontakten med pappa har varit sådär, stundvis bra och stundvis icke existerande av vissa anledningar. När vi var små försökte pappa skaffa sig en karriär och tjäna pengar så då blev det inte alltid att vi va hos honom varannan helg. När vi blev äldre ville vi inte alltid åka till honom då han bodde utanför stan och vi inte kunde träffa våra vänner. Orkar inte förklara allt men min relation till pappa är idag inte så bra eftersom vi haft bråk och jag har sagt upp all kontakt med honom en eller två gånger på grund av att han har betett sig sjukt illa, oftast i samband med alkoholintag. Men samtidigt finns han alltid där om man behöver honom.

Så när jag säger min familj eller familjen menar jag mamma, Anders och Anton. Anders har funnits i mitt liv sedan jag föddes tror jag, han och mamma blev tillsammans när jag var tre och mamma och pappa skiljde sig. I början fick Anders tydligen inte träffa oss så mycket eftersom mamma ville ge oss all tid och inte göra det svårt för oss. Men till slut fick han vara med också och 1997 fick de Anton, som nu alltså är 13, snart 14, år. Mamma och Anders har ett sånt underbart förhållande och jag tror aldrig jag kommer få ett lika bra. Sällan man ser att ett par är på samma nivå, tänker lika om så mycket och vill samma saker. Det är underbart att ha två så stabila människor så nära och jag vet att Anders alltid finns där och tar hand om mamma när livet är svårt. De flyttade till hus och har inte bott där ett år än men det känns som ändå som hemma, trots att jag inte själv bott där. Saknar Valhalla där vi bodde i så många år men är glad att de hittat ett hus de ville bo i med en underbar trädgård!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0