Dag 02 – Min första kärlek

 

Johan 2003.. Minns inte riktigt hur det gick till men hans storebror umgicks med min storebror och när han började på Östlyckan började han umgås med vissa som jag kände. Har en minnesbild utav att vi tittade på varandra, han log och jag sa ”Du är ju Christians lillebror!” han svarade något i stil med ”jajjamensan och du är Rosvalls lillasyster”. Sen kramades vi och började snabbt bli väldigt bra vänner. Vi skickade sms och pratade i telefon varje dag, speciellt på helgerna när han var i familjens stuga på Tjörn varje helg. Sen blev han tillsammans med Kangas, tror jag parade ihop dem men kommer inte ihåg. Det va inte mycket till ett förhållande då de båda va så blyga, trots att de gick i samma klass och sågs flera timmar och dagen och sen hela kvällarna när vi allihop umgicks, det var ett hej och en puss när han kom och samma när han åkte hem. Hon tyckte det var konstigt att jag och Johan hade så mycket kontakt och att han ringde mig istället för henne när vi skulle bestämma när och vart vi skulle ses..

En helg var det dags att testa vinet som Maria och Marcus försökt framställa, det blev mesk och smakade skit men vi ville så gärna bli ”roliga” så vi körde något drickspel och jodå, roligt blev det! Kröp runt på golvet och pratade med Johan i telefon men jag var tvungen att gå på toa så jag telefonen till Maria. Sen hamnade jag i köket med Marcus och Maria knackade på fönstret och sa att jag skulle ta telefonen. Vet inte vad som hände i köket men jag vet att inget sex förekom, dock sa Maria till Johan att jag och Marcus hade haft sex. ”Men va fan, det ligger ju en kondom på golvet” vräker hon ur sig, antagligen för att jävlas. Ingen utav oss kom ihåg särskilt mycket förrän Johan skickar sms dagen efter och är lite ledsen. Han frågade om jag hade haft sex med Marcus och jag förstod ingenting, jag och Maria var på väg ner till Gottis och började fundera på vad som hade hänt kvällen innan och va inte säker på varken det ena eller det andra. Men jag hade svårt att tro att det skulle ha hänt så jag skrev väl att det inte hade det. Jag minns så väl att i Johans andra sms stod det ”Jag trodde det var något speciellt mellan oss?”. Jag blev så chockad och Maria likaså. Jag frågade honom hur det blir med Kangas och han hade redan bestämt sig för att göra slut med henne. Jag tyckte ju om honom så väldigt mycket, även om jag aldrig tänkt på honom på det viset, så på några minuter hade jag helt plötsligt pojkvän. Han kom till mig och Maria vid Gottis, tror han gick på kryckor fortfarande då han brytit ena benet när han cyklade hem från mig några veckor tidigare. Han går ur bilen och hoppar fram och ger mig en puss. Kändes väldigt skumt men samtidigt roligt. Vi tjötade väl på som vanligt, försökte förklara vad som hade hänt kvällen innan, det blev lite lättare när Johan berättade vad vi sagt i telefon under kvällen.

Förhållandet varade i knappt fem månader. Det var både bra och dåligt, han kunde verkligen vara en omogen pojke som hellre var med grabbarna än spenderade lite tid ensam med mig. Minns att jag sket i alla och satt hemma och va svinarg, han ringde gång på gång och jag sket i att svara. Till slut svarade jag och han ställde alltid samma fråga ”varför är du sur?” jag sa alltid ”va fan tror du?” och sen la jag oftast på igen. Sen fortsatte han ringa och efter ett tag började andra kompisar ringa och antingen höll med om att jag hade rätt att vara arg eller tyckte att jag skulle förlåta honom och komma ut och umgås.

 

Efter att vi gjort slut blev han ”kär” i de flesta kändes det som och ville ha alla de närmaste tjejkompisar jag umgicks med. Han skrev kärleksförklaringar till dem och tack gode gud va ingen intresserad eller vågade visa intresse. Sen blev vi vänner igen och när jag blev tillsammans med Daniel va vi bra vänner ett tag tills han förändrades, vi bråkade och sen blev det aldrig som vanligt igen. Sen har vi haft en del kontakt genom åren men det orkar jag inte ens tänka på längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0