23 & 24


Dag 23 – Det här får mig att må bättre

 

Det är mycket som får mig att må bra. Vänner, Jacob och Wilma, familjen, hockey, köpa kläder, ett städat hem, hjälpa andra, jobba. Wilma har ju lärt sig gå så att bara titta på henne när hon tultar runt är underbart. 

Jag och min vän Lisa fastnar alltid vid samma dilemma. När man känner sig ledsen, arg eller bara mår piss vill vi gärna stanna hemma och vara själva, men då blir det lätt sämre. Man orkar inte göra något, tittar på TV, avskärmar sig från världen och fastnar lätt i det. Men samtidigt måste man ju ibland varva ner, vara för sig själv och ta det lugnt. Alla är inte sådana men jag måste det. Det är bara svårt att avgöra hur länge man behöver det ibland. Fast jag kan ju aldrig direkt fastna i en sån svacka eftersom det är praktiskt omöjligt med tanke på min livssituation nu.

 

 

Dag 24 – Det här får mig att gråta

 

Ganska mycket ibland. En bra och sorgsen film, hemska tankar om att folk kommer dö, gamla konflikter som aldrig riktigt löstes eller såna dagar då jag jobbar för mycket, är svintrött och saker inte går som jag vill. En gång i somras när jag kom hem efter att ha jobbat alldeles för många nätter i sträck och skulle tända lampan i hallen så gick den sönder. Jag blev så arg för att jag skulle vara tvungen att byta den sen så jag började böla innan jag hann stänga dörren. Var så satans trött så det gick inte att sluta, grät mig igenom toabesök och ”frukost” och somnade nog gråtandes. Sov nog 16 timmar då tror jag, var lite gladare när jag vaknade sen.

.............................................................................................................................................................


Nyss landat i Örebro. Inte vart här på över 1 vecka men det känns som jag vart här hela tiden.. Käkat lite korv med bröd, svarat på mejl och nu är det snart dags för veckans första föreläsning. Hoppas den är bra! Efteråt ska jag träffa nya gruppen och planera upplägget för arbetet, vi är nog en aning efter känns det som..

Sen blir det förhoppningsvis träning! Känner mig ganska pigg nu men vi får väl se hur pigg man är efter några timmar i skolan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0