Varför?


Jag grubblar, funderar och tänker men det hjälper inte. Jag förstår mig inte på dessa människor. Åsikterna finns överallt och är lika obefogade och fulla av osäkerhet som de är idiotiska. Men ingen vill kalla sig rasist eller ens erkänna att rasistiska tankar finns hos sig själv. "Jag har inget emot dem, men.." och så kommer någon floskel om att de får för mycket av våra skattepengar, alltid har ny bil, är överrepresenterade i brottstatistiken, är uppkäftiga osv.

Vad är det som får människor att applicera en mängd dåliga egenskaper på de människor som inte ser ut som dem själva? Som har en annan kultur, en annan tro och ett annat sätt att leva. Är det så enkelt att det är rädsla och osäkerhet inför det okända?

Såg precis en omröstning där frågan var "borde invandringen begränsas?" och de flesta, 38%, hade svarat "ja mycket selektivt, som i danmark". Har vi så många människor utan empati och förståelse som är så satans egoistiska? Det är så löjligt att man ens ska behöva säga det men mitt argument till sådant är alltid "tänk om det blir krig i Sverige, vi MÅSTE fly, vi kommer till Afghanistan och möter ett väldigt motstånd. De vill inte ha oss där eftersom vi är annorlunda. Hur skulle det kännas?". Då börjar folk skruva på sig och försöker försvara sina åsikter.

Sverige har gång på gång blivit prickade av FN för tortyr. Bara härom veckan veckan nekade vi invandrare att bo i vårt land och skickade tillbaka dem till Irak där de antagligen blir mördade. De flydde inte för att det är roligt, för att det finns en välfärd att utnyttja i Sverige, för att jävlas med den svenska befolkningen, för att kunna köpa en dyr bil, en dyr barnvagn eller bli kriminell. De flydde för att ha en chans att överleva.

Men det gör inget att folk mördas pga. kön, sexuell läggning, tro osv. i andra länder? Så länge det inte påverkar Svensson så är det lugnt. Bara jag vet att mina skattepengar går till svenskar som behöver det. Andra människor är inte värda ett skit.

Jag förstår inte. Det äcklar mig att det är så otroligt många som tänker såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0