Sunny sunday


Såg fram emot ett par timmar ute i solen idag men kroppen kände för annat. Armarna känns tunga som bly och jag är inte alls lika pigg som igår. Stensov i 5 timmar iaf och det får räcka eftersom jag ska upp tidigt imon och jobba några timmar.

Jag brukar inte vara sådär löjligt rädd för spindlar men imorse vid 6 på jobbet tog en kollega en utav soffkuddarna och la i sitt knä och efter en liten stund ser jag en ganska stor spindel krypa på den och jag får panik. Hela jag rös och kände ett stort obehag. Det är en utav de stora nackdelarna med Tuvegården, alla jävla insekter och kryp som finns i hela huset. Speciellt spindlar. Det va så äckligt i morse så jag kunde inte sätta mig i soffan igen, va helt övertygad om att det skulle krypa upp spindlar på mig då. Kollegorna mest skrattade åt mig men jag va för trött för att vara logisk.

Tanken var först att jag skulle vara med Monk och barnen idag men så blev det inte. Tänkte då att jag kunde cykla upp till mamma & Anders för att spendera några soliga timmar i trädgården men insåg nyss att jag dels inte orkar och dels att jag faktiskt vill vara hemma. Hela dagen försvann ju igår eftersom det va jobb - sova - jobb. Så har jag ju en del plugg att göra. Ett till reflektionsprotokoll på 3-5 sidor utifrån 2 böcker. Skitintressanta böcker om ungdomar och grupper. Kul med böcker man känner igen sig i och samtidigt får en ny förståelse för. Har fått lite mer förståelse till varför vissa var som de var förr och varför det blev som det blev i vissa fall. Blir nog svårt att bara hålla sig till 5 sidor denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0