Vill ha lussebulle


Känner mig en aning destruktiv idag.. Sov till 13, tyckte jag förtjänade det eftersom jag kom hem vid 2 i natt.. Pratade med Monk när jag åt frukost :) Sen har hela dagen bestått av att jag legat under täcket och tittat på Uppdrag granskning. Det ska man inte göra en dag som denna då kroppen inte mår som den ska pga alkoholintag och man inte direkt är på topphumör. Tittade på inslag om socialtjänstens bristande hantering (återigen, jag vet), kommunernas ålderdomshem där de låser in dementa, en kvinna som aldrig kommer vakna efter en bröstförstoring i Polen, en minderårig tjej som säljs till män för sex genom unga tjejer som behöver pengar. Den ena tjejens försvar är "jag hade inga pengar, vad gör man då? Alla hade gjort det jag gjorde, ingen vill sova i en trappuppgång, alla hade gjort så". Om man inte blir förbannad vid ett sånt uttalande så har man inget värde i mina ögon. Det finns så mycket skadade människor i världen.

Och nu har jag fastnat i en blogg och klipp om SD och SDU. Det är så PINSAMT. Kan vi inte organisera en grupp som letar upp deras föräldrar och skakar dem hårt tills de inser att de behöver ta hand om sina jävla ungar som tydligen har en skev bild av världen och människors värde. Och så kan vi köra en "Ung&Bortskämd" som går på svt fast "Ung & Idiot". Hade ju vart underbart att tvinga dem att arbeta någon dag på migrationsverket och få träffa flyktingar som kommer från krigshärjade områden, så att de får träffa de människor de inte bryr sig ett skit om, vilket är lätt så länge man slipper se dem och höra deras historia.

Men andra höjdpunkter är ju att jag pratat med Lisa, farsan, mamma och att båda bröderna vunnit sina matcher de spelat idag :) Då blir man alltid glad!

Detta inlägget skulle kunna bli hur långt som helst, har så mycket tankar efter allt jag sett idag men jag orkar inte nu. Inslag om hur socialtjänsten så grovt brister får mig att allvarligt ångra vilken yrkesväg jag tagit. Det får mig att aldrig vilja jobba för det systemet. Men samitidígt känns det som ett måste, vi måste ju få det att fungera och få ut alla de idioter som inte kan hantera makten som kan förstöra människors liv. Jävligt frustrerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0