Kalla fötter


Ja denna helgen gick fort! Men det känns som att det borde vara måndag eftersom vi "tog helg" i torsdags. Men den har vart väldigt bra :)
I fredags blev det en lugn morgon med frukost till Greys anatomy och Private practice, så underbara serier. Jag gråter sällan till film eller serier men dessa + OTH är så grymt känslomässiga ibland. Sen hämtade Monk upp mig och vi åkte till Borås för att hämta Jacob hos moster Ulrika. Wilma va så söt och glad hela bilturen :) Vi handlade lite på Maxi innan vi åkte hem till Monk, när jag stod och lagade mat kom barnens farmor och hennes kille en stund. Efter att vi hade ätit kommer jag inte ihåg vad vi gjorde. Vi lekte väl med barnen, tjötade, Niclas kom hem, Monk somnade i soffan vid nio och jag åkte hem vid tio.

På lördagen kom Maria hit vid elva, vi gick till Monk för att jag glömt min plånbok där. Lekte med barnen och åt lunch. Hjälpte Monk installera Word och sen gick jag och Maria till Maxi och sen till mig. Färgade mitt hår och det blev rätt misslyckat. Eller ja, det blev inget alls typ. Utväxten är lite mindre synlig men inte helt. Håret skulle blivit ganska mörkt lila men eftersom mitt hår är så mörkt så funkade det inte. Surtsurt. Men irritationen försvann ganska fort när vi kopplade in ljudsystemet i TV:n istället för datorn. Blev ett helt annat ljud när det nu står mitt i lägenheten :) Sen kom Lisa, vi åt lite, tjötade och sen började vi titta på Saw 6. Blää, de filmerna är så äckliga. Det blev att vi såg 5 och 6, i fel ordning för att vi tog fel på tiden. Sen käkade vi på donken innan jag och Lisa gick till bion och såg den sista Saw-filmen. Inte så äcklig som jag väntade mig. Men nu är jag inspirerad till att ha ett Saw-maraton, det är ju så mycket man inte fattar när man inte riktigt kommer ihåg de första filmerna.

Lisa sov över, vi slappade lite i morse sen släppte hennes föräldrar av mig hos Monk. Busade med barnen, underbara ungar :D Sen hämtade brorsan mig och vi åkte till familjen och åt mat, kalopps :D Så förbannat gott. Sen tog vi det lugnt innan det va dags att åka till ishallen och se A-laget. De vann! Sjukt kul att de vann mot de som ligger tvåa i serien.

Nu sitter jag här med kalla fötter och är för en gångs skull glaad över att ha en väldigt varm lägenhet! Har tinat kött så egentligen borde jag laga mat nu.. Orkar inteee.. Vill bara sitta kvar här under den varma filten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0