Zero koll

Först kändes det som fredag, sen kändes det som onsdag och jag väntade på något. Jag vet inte vad jag väntar på men jag väntar på att något ska hända. Det är sjukt frustrerande. Men dagen har varit så braaa :)

Va fullt upp på praktiken, grejade med ljuslyktor som skulle ställas för visning i en bokhylla, lärde mig virka och virkade ihop filten till Wilma som blev rätt bra ju! Det va det hemliga projektet jag nämnde någon gång :) Eftersom jag satt i djup koncentration när jag lärde mig få grepp om hur man virkar så försvann ju några timmar. Sen kom en deltagare som jag fick ansvar att handleda så jag spenderade någon timma inne i packen, skitkul är det. Fick dock inte vara där så länge eftersom jag va så efterfrågad på fikarasten, som jag hade glömt. Haha. Men det va kul att vara efterfrågad så jag gjorde självklart en galant entré med en utav mina handledare och fick dem flesta att le :D Haha, underbara människor.

Sen avslutades dagen med att handleda en ny person som va hos oss för första gången. Gick kanon. Sen kom huvudvärken igen. Börjar tröttna på den nu. Men den glömdes bort när jag kom hem till Monk och lekte med Jacoby :) Vilken härlig eftermiddag/kväll det blev. Han är verkligen inne i "härma-allt"-fasen och eftersom jag drar upp hans tröja och "blåser" han på magen ska han göra likadant på mig. Underbaaar. Sen badade han och det funkade jättebra att jag nattade honom :D Skönt att det inte är ett problem längre och att han kan somna fastän jag är kvar. Konstigt nog fick jag inte huvudvärk av att han pratade väldigt högt en lång stund men jag fick tillbaka huvudvärken när Wilma var ledsen. Konstigt. Men att jag ens har huvudvärk, så ofta och intensivt, är mest konstigt.

Hade inte planerat veckan alls, kändes rätt bra. Och det va ganska bra, typ. A-L från Tuve ringde och bad mig jobba natten mellan torsdag och fredag. Hon vet att jag praktiserar och egentligen inte kan men det va verkligen kris och ingen annan kunde. Självklart säger jag ja. Föregående sommar visade ju att jag kan jobbajobba och inte sova, jag har glömt hur hemskt det egentligen var. Men någon gång ibland kan man ju göra såhär. Ska bara se till att komma hem tidigare på torsdag så jag kan sova. Sen blir det att jobba natt och sen direkt till praktiken på fredagen. Kan bli en spännande fredag ;) Ska prata med mina handledare imon och se hur vi löser detta.

Nu är snart min egna filt färdig också, nu vte jag ju hur man virkar ihop den :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0