Plan

Kvällen hade inte särskild planering. Efter hockeyn skulle Maria komma och vi skulle få ihop skrivbord, dator och ljud. Sen fanns det säkert mer att göra. Vi fick upp och igång det vi skulle, hela jag fylldes av ett obeskrivligt lugn när jag satte igång musik. Efter att bara ha lyssnat på musik via den bärbara datorn med kasst ljud var det en befrielse att äntligen få lyssna normalt igen. Fick upp TV:n också. Men har ingen box så jag har väl inga kanaler ändå, men nu är den framme.

Maria ville gå till Maxi och köpa cola och något annat. Javisst, det är ju bara några steg dit. När vi ska gå in är Hannes på väg ut. Jag böev skitglad eftersom jag inte träffat påskmunken sen i typ somras! Det blev en låång pratstund om allt och inget. Slutade som vanligt med asgarv och nästintill andnöd. Behöver fler sådana stunder, men samtidigt har vi fått varandra att skratta så mkt att vi kommer bli flera hundra år gamla.

Slutsumman är att kvällen blev spontan och rolig, men vid detta laget skulle jag ha lagat sås till matlådan i frysen, duschat, gjort iordning mackor till frukost, skrivit ut studiehandledningen och lagt mig. Ögonen är torra av trötthet och jag somnar snart sittandes. Tänker inte greja med varken sås eller pasta. Värdelöst att ha halvfärdiga matlådor i frysen. Får köpa mat. Skrivaren är inte ikopplad och jag orkar inte duscha. Jag tänker ställa klockan tidigare än tänkt och hoppas på att jag kommer upp då. Jag är inte nervös över praktiken, jag är mest nervösa över de nya rutinerna. Vilken tid kommer bussen? När ska jag gå ut? Är det mkt folk på bussen så man måste stå? Vilken tid är bussen framme? Just nu känner jag att det blir som det blir. Men imon kommer jag kissa 3 gånger innan jag går.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0