Andas ut

Har preciis kommit hem och känner mig helt slut. Uppsats-plugg hela dagen. Stressa till stan, fixa lite grejer och iväg till den planerade filmkvällen med UMR. Återigen besvikelse över att vår egen grupp inte visar tillräckligt intresse för de aktiviteter vi anordnar. Ett resultat blev att vi knappt marknadsfört filmkvällen så det kom inget folk. Jag kände mest lättnad eftersom jag inte hade kraften till att agera värdinna och ordentlig. Jag, Sara, Jocke och Kalle hade iaf en väldigt trevlig kväll med film och fika :) Såg filmer Tic Tac som inte direkt föll mig i smaken, har svårt för svenska filmer över huvudtaget och denna filmen gjorde inte att jag gillar svenska filmer mer tyvärr. Sen blev det mycket tjöt om allt och inget, vi skulle planerat inför vår studiecirkel-serie men istället började vi formulera frågor till tipspromenaden som ska vara på söndagens julbord. Kommer bli ett fantastiskt julbord och mycket folk!

Vi gick till ett ungdomscafé i stan och hängde upp lite affischer innan vi sa hejdå till Kalle och tog bussen hem. Gick hem till Sara och skrev rent frågorna till tipspromenaden, gjorde svarformulär och facit. Nu ska det blir otroligt skönt att sova.

Men det känns aldrig som att man kan andas ut, att få sova några timmar är den enda flykten från denna hektiska och påfrestande vardag. Förstår folk som bryter ihop under uppsatsskrivande och jag förstår varför det rekommenderas att man ska vara minst två som skriver. Men det är nära nu, snaaart är den färdig och man kan förhoppningsvis andas ut och fira den kommande högtiden med familjen i lugn och ro :) Ser fram emot uppesittarkvällen med släkten, dock tråkigt att jag börjar jobba 07 på julafton. Men det har ju funkat bra innan.

Nu går ögonen nästan i kors. Mer än vanligt iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0