Musik

Hela dagen har en spelningslista med lugn och gammal musik stått på och det slår mig gång på gång att låtarna påminner mig extremt mycket om både mamma och min första pojkvän. Det ger lite delade känslor. De påminner om mamma & Anders eftersom det är den musiken jag minns att speciellt mamma lyssnade på när vi var mindre så den gör mig glad och ger mig en bild av mamma med sitt ljusblåa förkläde som står och lagar mat och sjunger :) Men samtidigt tänker jag på min första pojkvän eftersom jag lyssnade väldigt mycket på många av dessa låtar när jag var tillsammans med honom. Och eftersom de flesta är kärlekslåtar och jag var 14 och hormonfull (läs naiv) trodde jag att vi skulle leva hela livet tillsammans och att låtarna handlade om oss.



Det som är så fräckt är att ingen utav dem vet detta, förutom mamma då som kanske läser detta men hon vet fortfarande inte vilka låtar eller hur jag tänker. Jag kan lyssna på en låt och omedelbart tänka på någon, men det har den personen ingen aning om. De minnen jag kommer ihåg när jag hör vissa låtar vet ingen annan eftersom det är i mitt huvud allt detta sker. Därför är det så häftigt att en låt som påminner mig om tex. Monica kanske för henne inte påminner om mig utan om någon annan. Hon har säkert andra minnen till den låten.

Jag tycker det är så fascinerande! Och jag tänker på det nästan varje dag. Jag är nog inte ensam om det.

Jaja, tillbaka till packningen.. Sängen är full med högar av kläder och nu ska vi se hur mycket som går ner i resväskan och hur mycket som ska tillbaka in i garderoben..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0