Happy :)

Detta har varit en utav de skönaste helgerna någonsin! Hade jag fått träffa bästa vännen också så hade den nog varit den bästa, men om man lägger ihop förra helgen med denna så kan jag sluta jämföra helgerna för jag har redan nått toppen ;) Att träffa Maria och Lisa en sväng hade inte heller varit fel.



Nu har jag varit vaken i tolv timmar och är fortfarande peppad att fortsätta plugga. Joakim kom vid tolv och alla böcker och föreläsningsanteckningar åkte fram. Älskar våra pluggdagar. Vi fick mycket gjort, en hel del klarnade och jag känner verkligen att pusselbitarna börjar falla på plats. Många underbara skratt, de flesta berodde på att vi inte fattade och bara stirrande på varandra och såg ut som frågetecken, även de härliga allvarliga snacken om framtiden och hur verkligheter ser ut.

Det är ganska sjukt att teori och praktik är så åtskiljt. Finns en poäng i det också som vi lärt oss men ibland är det för teoretiskt. Som nu, vi läser om alla dessa olika mätningsdesigner och annan skit, få av dem metoderna som finns i böckerna funkar, de flesta fungerar i enstaka situationer och de flesta som går att genomföra går ändå inte att lita på i slutändan. Till slut blir man trött. Men vi har inget annat val än att lära oss det. Nervositeten inför tentan börjar kännas nu. Vi ska hämta ut två tentor i kommande veckan, hemtentan och salsomtentan. Spännande.

Nu ska jag dyka ner i vetenskapsdravlet igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0