Matlagning.

Oj, hela eftermiddagen och kvällen gick till att laga mat. Men nu är frysen fylld med: 4 lådor köttfärspaj, 4 lådor köttfärsgryta och snart 4 lådor köttfärssås som jag lyckades slänga ihop helt själv och den smakade braaa :D Ibland blir man så stolt över sig för så små saker :) Skönt.

Annars har dagen bestått av skola, pratat med Monk, spelat spel på msn - vilket är roligare än vad det låter :P Iaf om man pratar i telefon samtidigt, haha. Sen har det diskats för fulla rullar mellan matlagningsomgångerna!

När jag va på ÖB igår köpte jag en hel del, det mesta samlades på vardagsrumsbordet och lyckades komma med på kort ;)



På hög ligger 5 tavlor jag köpte på ÖB, blom- och stenmotiv, under ligger 4 tavlor med blommotiv som inhandlades på Ikea i lördags. Bredvid är två glasflaskor med ränder på som jag tänkte hänga upp på gardinstången i köket, blir nog skitbra när det väl kommit upp :)


Sen massa ljus, nu fattas bara den ljusbrickan jag vill ha men inte vet vart jag ska köpa... Och en ljuslykta längs till kanten, tyckte den va söt, inte direkt min stil men den va tilltalande så den ska väl placeras ut någonstans.. Haha.

När jag pratar i telefon, oftast med Monica eller mamma, så kan jag inte sitta still så jag springer runt och gör massa grejer sen vet jag inte vad jag gjort. Jag ställer undan saker och allmänt grejar. För en stund sen såg jag att jag lagt i alla stenar i en kruka, vilket jag tänkt göra men glömde av att jag gjort det eftersom jag pratade med Monk :P Haha.






Jag älskar mitt hem :D Men min stora blomma bredvid TV:en älskar inte mig, den bara försöker lämna mig hela tiden.. Förbannade blomma. Ska försöka hitta någon som inte behöver så mycket omsorg, jag har ju minne som en guldfisk så att ta hand om blommorna är inget som lägger sig på minnet :P

Ne nu ska köttfärssåsen ner i matlådor, om det finns några tomma kvar.. :/ Sen är det väl dags för sängeeen. Upp tidigt imon!

See yaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0