Nytt år!


Ja då va det ett nytt år igen, känns ungefär lika meningslöst som födelsedagar, märkr ingen skillnad. Fick mig ett gott skratt på första rodningen på jobbet igår..

Vårdtagare: Jaha så du måste jobba på nyår..
Jag: Ja så är det för vissa.
Vårdtagare: Ja det är klart, då blir det ingen nyår för dig då..
Jag: Jo nyår blir det ju ändå men det blir inte mycket firande.. Haha
Vårdtagare: (Asgarvar) Jo det är ju sant, nyår är det ju ändå!

Vi skrattade en liten stund och det är första gången på ett halvår som jag sett riktig glädje hos den kvinnan, annars är det bara ett artighetsleende som hon känner att hon borde ge för att vara snäll.







Hade inga speciella planer för denna dagen, gick upp vid två, kände mig pigg och tänkte att jag skulle få gjort massor. Men som vanligt blir jag fast i soffan några timmar. Segstartad så in i norden. Men jag har fortsatt stickningen av nya sockar som jag lärde mig i natt och ringt det nya jobbet och bestämt att jag ska dit på måndag! Så dagen har varit väldigt lyckad hittills tycker jag! Funderar på om jag ska gå och handla men det får nog bli ett senare projekt om jag orkar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0