Dag 13 – Den här veckan


Ja, för att sammanfatta denna veckan kan man väl säga att den har innehållit allt. Det har vart höga toppar och djupa dalar, men mest väldigt höga toppar. Veckan började med att uppsatsen skulle bedömas, väldigt känslosam resa som tack gode gud slutade bra! Dagen efter var vi helt slut alla tre, både i kropp och huvud. Men vi fick fixat det vi skulle i uppsatsen och skickade in den.

Sen blev det möte med UMR, va helt slut och kände mig väl inte direkt peppad på något alls. Men tog upp allt vi behövde diskutera och det blev bra. Känns som att vi har koll på allt vi ska göra nu..

Åkte hem på onsdag morgon, hämtade ut min Iphone innan jag gick till nya jobbet för att hälsa på och se verksamheten. Jättemysigt, bara två brukare och go personal. Trivdes med en gång. Sen umgicks jag några timmar med mamma och Anton. Väntade irriterat på att Tele2 skulle aktivera mitt simkort, sen efter några timmar insåg jag att man måste installera itunes på datorn och koppla in telefonen för att den skulle komma igång. Då kände jag mig en aning dum. Kanske skulle läst på lite innan man skaffade den? Jaja, det löste ju sig och kvällen spenderades i mitt kök med Maria som också hämtat ut sin nya telefon. Det ordet vi sa mest den kvällen var nog "nej", det blev en del feltryckningar eftersom man är ovan vid touch och inte riktigt fattade.

Torsdag och fredag gick jag bredvid på det nya jobbet, som alltid känner man sig både okunnig och kunnig i nya situationer och med nya människor. Men jag blev väldigt bra informerad och intriducerad så det kändes jättebra. Man måste bara våga. Och denna veckan känner jag att jag har otroligt mycket mod och kan pusha mig själv. På torsdagskvällen efter jobbet gick jag förbi Pontus och tog en kvällsfika, trevligt att tjöta av sig lite :) Efter jobbet på fredagseftermiddagen åkte jag hem till Monk & co :)

Dock har jag haft en jobbig förkylning, ont i halsen och hosta hela veckan. Men som sagt, det går att uthärda om man måste. När jag gick till jobbet igår morse var jag så trött i hela kroppen och kunde inte tänka på annat än att jag kunde ha vart ledig. Men jag får vänta tills juli, då ska jag vara ledig! Nu är det bara att fortsätta med plugg och jobb, det funkar ju väldigt bra det med. Bara jag har någon dag ibland då jag får sitta här i min soffa och ta det lugnt.

I natt försökte jag sova utan snus, ska försöka trappa ner för att kunna sluta i sommar. Det gick sådär. Har snusat alldeles för mycket under uppsats-skrivandet och haft mycket problem med tandköttet så jag vill faktiskt trappa ner. Men det är svårt. Det är så satans gott, underbart och lugnande så jag undrar om jag kommer lyckas. Jag vill faktiskt inte leva ett liv utan snus och jag vill inte börja röka igen. Suck.

Nu ska jag lägga in tvätten jag inte hann ta hand om efter att jag tvättade förra veckan och städa hela lägenheten. Sen blir det en sväng till Maxi. Pontus, Maria och Madde kommer hit på middag ikväll och jag har inte en enda idé på vad jag ska hitta på. Lasagne va ju ett tag sen.. Köpte färska lasagneplattor men de är väl inte så färska längre..

Imon vet jag inte vad som händer, tänkte att jag skulle gå på brorsans match. Hinna träffa Monk och barnen också hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0