Dag 29 och helgen


Dag 29 – Mina ambitioner

Jag vet inte riktigt vad mina ambitioner är.. Gillar att tänka att jag kan göra så mycket och har inget specifikt i tankarna. Rent övergripande tänker jag att jag verkligen ser fram emot tiden efter studierna (snaaaart är det sluuut) då jag bor hemma på heltid igen och förhoppningsvis testar lite olika jobb. Får jag ett jobb jag verkligen trivs med så blir jag ju inte ledsen direkt. Sen är tanken att ta körkort och sen spara pengar så jag kan skaffa mig ett hus om några år :) I mina tankar om framtiden finns varken barn eller partner, låter kanske konstigt men det känns inte naturligt..

Helgen har spenderats med Monica och barnen :D I fredags hämtade vi Jacob på dagis, åkte hem till dem där Sabina & lilla Meya väntade. Det va lek och bus några timmar. Sen va det middag, ännu mer lek och bus innan vi la barnen. Då gjorde vi något jag bävat inför länge. Vi avfärgade mitt hår. Har tänkt på det länge eftersom mitt hår nästan blivit svart så är det ganska tråkigt och avfärgning var ett måste. Kände mig riktigt "white-trash" med en blond hårbotten, lite gult och resten brunt. Vi insåg att det inte skulle bli så bra med den färgen som jag tänkt ha efteråt eftersom avfärgningen inte tog bort alls så mkt färg som vi trodde. Så snygg som jag var åkte vi till Maxi och köpte en till. Som tur är så är håret inte förstört utan precis som vanligt trots 2 avfärgningar och en vanlig färgning. Otroligt skönt. Kommer väl kanske vara jobbigare och tovigare när det är blött men så länge det inte är torrt, ser torrt ut eller är plastigt så är jag skitglad och nöjd :D Fast mest nöjd är nog Monk som tyckte att det blev så himla fint. Jag ser det ju inte så mkt :(

På lördagen vaknade jag av en arg Monk, hon väckte nog grannen också ;) Jacob den lille skitungen hade fått tag i hennes papper från arbetsförmedlingen och rivit sönder flera utav dem och gett en del till Wilma som hon åt upp. Hon har något kärlek till papper som många bebisar har, men det har inte försvunnit än tyvärr. Så Monk var inte alls glad, mycketmycket förståeligt. Så mycket onödigt bus. Då är det bättre när han tar fram bröd ur frysen och äter, det skadar ju ingen ;)

Dagen fortsatte med kaos och bråk, konstigt nog minns man inte så mycket av det några timmar senare. Men det kändes i huvud och kropp. Konstigt hur man kan älska en liten kille så oerhört mycket och samtidigt bli så ursinnig på honom att man tänker sånt man inte vill tänka och bli så arg som man inte vill bli.





Lugnare på den tiden.. ;)



På kvällen såg vi melodifestivalen och för första gången vann faktiskt de som jag höll på! Jag och Niclas var måttligt glada :) Danny var ju grym, vem anade att han kunde rappa? Asballt.

Idag blev det en skön sovmorgon, hade dock en väldigt stressig dröm så när jag vaknade var jag heelt slut. Men vi skulle till IKEA så det va bara att gå upp. Pratade med Jacob i telefon när de körde honom till hans farfar och han är så rolig, ibland tjatar han som satan och ibland är han tyst. Denna gången var han tyst. Svarade på vissa frågor men inte mer. Haha :) Fick köpt nya lampskärmar och lite annan skit på IKEA och shoppade dessutom en del på Biltema! De har en så bra kontorsavdelning där med roliga grejer!


Nu har jag pluggat en stund men jag glömde äta för en stund sen så nu är jag väldigt trött och har huvudvärk. Blir nog inte mer plugg idag. Svårt att plugga när man inte riktigt vet om man är på rätt spår eller hur man ska applicera det man läser på det man ska göra. SUCK. Jag har iaf vart produktiv och satt upp tavlor i köket :D Har vart nöjd med att den stora väggen i köket är tom tills ikväll. Nu ser det bra ut :) Orkar inte överföra bilder till kameran nu så det får bli en annan dag..


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0