SD - fel igen


Vi kom precis hem från föreläsningen "SD ha fel, igen". En kille från Expo som heter Alexander Bengtsson som granskat SD och andra högerextrema partier. Han hade mycket bra att säga och la fram det på ett väldigt bra sätt. Blir nog till att läsa mycket av vad han skrivit i framtiden. Va ju faktiskt inne på Expo:s hemsida häromveckan men det fanns så mycket att läsa så jag blev överväldigad, får göra ett nytt försök när jag har tid och motivation.

Men det kanske jag har nu i och för sig. Jag gör alltid samma sak, sätter mig vid datorn och stressar igenom FB och alla bloggar. Usch vad skadad och beroende jag är av datorn och internet känner jag ibland. Men jag förstår inte stressen.. FB stressar jag igenom för att det är 90% tråkig skit som skrivs, de stunder jag stannar där länge är om folk lagt upp bilder eller om det är något UMR-relaterat, det är ju kul! Men sen stressar jag igenom bloggar, VARFÖR stressar jag när jag inte har någon anledning att göra det? Klockan är nio på kvällen och jag har inget annat att göra. Jo det har jag, men inget som absolutabsolut måste göras nu. Jag hade kunnat läsa i lugn och ro. Det är väl kanske för att jag är van vid att behöva stressa så mycket under dagarna för att hinna allt. Sen inser jag inte att jag lyckats med det jag ska hinna och faktiskt kan slappna av och ta det lugnt.  Maybe.

Lite stolt över mig själv idag också! Bara lite eftersom jag ringde Maria och försäkrade mig igen om hur sladden såg ut som jag skulle köpa, men det viktiga är att jag inte ringde henne när jag var i affären! Hade telefonen i handen men tittade runt och insåg att det faktiskt var den jag hade i handen som jag skulle köpa. Sen va jag ju tvungen att fråga killen som stod i informationsdisken, men ändå! Det är ju surt att betala heela 38 kronor och så är det fel, lika bra att fråga. Haha.

Nu ska jag väl ta tillfället i akt och läsa lite på expo eller något annat vettigt.

Kommentarer
Postat av: monica

va va de för sladd?

2010-11-03 @ 22:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0