Pluggdag


Hade tänkt träna idag men kroppen är inte riktigt med :( Så det blev mycket mycket plugg istället. Nu är vi på god väg med uppsatsen och det känns så skönt! Har hört så många skräckhistorier om folk som länge funderat på vad de ska skriva om och blivit försenade, fått panik och inte blivit klara. Men det är ju en litenliten del av alla som skriver uppsats som inte lyckas. Vi ska inte ropa hej än, vi är fortfarande i planeringsfasen och har inte ens hört av oss till de vi vill intervjua än och bygga studien på.. Om inte det går så står vi ju i skiten rent ut sagt. Men så blir det nog inte, det löser sig!!

Så otroligt skönt att jag klarade hemtentan! Det är inte kul för de som får göra omtenta mitt i uppsatsskrivandet nu..

En anna rolig sak idag är att jag för första gången lyckades exprimentera med matlagningen och lyckades göra en skitgod sås från grunden!! Måste få skryta lite. Vet inte varför jag inte vågat testa innan, antagligen för att jag alltid är så hungrig när jag lagar mat och inte vill riskera att det blir äckligt, men idag va jag så otroligt osugen på "brunsås"-smaken som blir av pulverpåsarna man köper.

Förövrigt är det väldigt skönt att aptiten börjar bli som vanligt så jag slipper magkramper och attacker som det blev ganska mkt av när jag va sjuk. Ska försöka bli lika duktig igen som jag va innan jag blev sjuk. Dock är jag grymt kass på att ta medicinen, vill så gärna klara mig utan och inte vara bunden vid den. Att alltid hålla koll på den så att den kommer med och komma ihåg att ta den är frustrerande och påminner mig om svårigheterna. Den bästa lösningen är väl att ha 2 burkar, en på varje ställe, men det kostar ju samtidigt dubbelt så mycket..

Denna veckan verkar vara full. Mycket plugg med uppsatsen, föreläsning, spridning av info inför kristallnatten och manifestationen, träning, handla, måste göra matlådor.
Ser fram emot helgen, ska på bio med Lisa. Men det är läskigt. Vi ska se Saw 3D. Har sett 1-4 men inte vågat se 5 och 6. Så vi ska ha ett litet maraton på lördag och se 4, 5 och 6 innan vi ser 7 på bio. Kommer ju vara grymt läskigt. Men vi fixar det. Kommer nog tvinga Lisa att sova hos mig sen eller ta taxi hem till mamma. På senaste tiden har man diskuterar så mkt om sjuka människor sen alla våldtäkter och skit så jag tänker redan mycket på allt sånt, så fort man går förbi en buske tänker jag på hur mkt som kan hända om det står någon där bakom. olikt mig att vara så rädd, är väl egentligen inte rädd men är väl medveten om vad jag kan utsättas för. Jaja, det blir nog bra.

Nu ska jag äta kvällsmat, har hamnat i en apelsinmarmelad-fas, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0