Överväldigad och trött


Igår och idag har det varit fullt med föreläsningar på Conventum. Mänskliga rättighetsdagarna var värt varenda öre. Synd att man bara kunde gå på sammanlagt 5 av alla föreläsningar. Men jag kände att jag valde rätt och har fått höra mycket bra och dåligt när det gäller olika området i samhället. Fokuset har mest legat på integration, rasism, antidiskriminering, hedersvåld och mäns vold mot kvinnor samt barn. Nackdelen med allt detta är ju att man blir så upprörd över allt hemskt som faktiskt händer många människor varje dag och man blir lite apatisk och känner sig maktlös..

Förutom föreläsningarna fanns alla möjliga organisationer på plats med montrar där de informerade och gav ut material. Fick pratat med många intressanta och engagerade människor som jag blir så inspirerad av. Fick mycket idéer som vi kan använda UMR.

Man blir så satans glad av att det faktiskt finns så många människor som bryr sig! När man blir bombaderad av allt negativt genom media och ser hur samhällets system sviker, sviker och sviker blir man så satans negativ. Och som vanligt orkar man inte kolla upp saker så man vet faktiskt inte om hälften av allt som görs. Det pågår så mycket projekt och bra arbete från både regeringens sida och ideella organisationer som man inte får ta del av eftersom media i 99% rapporterar negativa händelser.

Är helt slut i både kropp och huvud. Speciellt i rumpan och fötterna. Obekväma stolar är äckligt vanligt, fy. För varma vinterskor slutade med att jag fick ta klackskor eftersom alla andra skor är hemma, det gick ganska bra faktiskt men det är lite ömt nu!

Tjejerna skulle komma ner och spela tv-spel med mig och Jocke men vi är nog lika trötta allihop så jag tror inte dom kommer. Innan jag går igenom allt material från igår och idag ska jag kolla upp den mobilen lillebror köpt, blev lite sugen.. Har verkligen inte råd men jag kanske kan förnya mitt abonnemang och få den på så sätt..

Kommentarer
Postat av: monica

va e de för mobil?

2010-11-16 @ 19:48:54
URL: http://monicarydjer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0