Fika


Det finns faktiskt fördelar med att jobba som ett as, utsätta kroppen för tungt arbete och sedan vara vaken ovanligt länge, förutom själva tillfredsställelsen av att klara det så är det lite skönt att vara i en dvala av trötthet. Blev inte att jag träffa Monica och barnen idag då Monk spydde i natt och jag kunde inte riskera att bli sjuk igen :( Men då fick jag istället en stund för mig själv och när jag är såhär trött så tänker jag ofta på allvarliga och djupa grejer, typ framtiden. Det bästa är att jag är för trött för att få ångest och panik över vad fan jag ska göra när skolan tar slut i början av juni.

I morse runt 06 började jag och Peter prata politik på jobbet, ska Mona Sahlin avgå eller försöka igen och sedan drog vi vidare till SD och integrationspolitiken. Det finns något inom mig som lockar mig som tusan till att bli politiker. Men jag fattar inte varför. Jag är så paradoxal. Jag gillar inte socialtjänsten. socialtjänstlagen eller hela grejen men ändå finns det en del av mig som vill ge det en chans. "Jag ska vända upp och ner på allt och förändra hela jävla systemet" sa jag till en utav mina lärare på BF när jag hälsade på efter att jag börjat plugga i Örebro. Den drömmen har väl många av oss. Kanske därför jag vill in i politiken, det är där förändringar kan ske och inte på ett socialkontor där man endast arbetar med individer.

När jag tänker såhär så är min slutsats alltid: Hur min framtid än ser ut så blir den jobbig. Kanske skulle skippat att skaffa mig studieskulder och börjat jobba på en industri istället. Det är en förbannelse att bry sig.

Men så kan man ju inte tänka. Eller ja, man kan men det är ju ganska deprimerande.

Vi får väl se vad som händer. Det är svårt att ge sig in i politiken när man inte riktigt känner sig hemma i något parti.. Först och främst kanske man ska börja längst ner på stegen, få några års erfarenheter av att jobba med människor i olika situationer.

Nu ska jag strax möta storasyster på Maxi och köpa fika innan vi åker till pappa. Synd att storebror inte kunde vara med idag när vi lyckats få ihop alla!

Kommentarer
Postat av: monica

jo de e sant men bara för en lärare och mindre grupp

2010-11-16 @ 17:10:44
URL: http://monicarydjer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0